۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۴
درآمدهای مکتسبه معدنی استان سمنان از سوی وزارتخانه تخصیص نمی‌یابد
استاندار سمنان:

درآمدهای مکتسبه معدنی استان سمنان از سوی وزارتخانه تخصیص نمی‌یابد

سمنان- استاندار سمنان گفت: تا کنون درآمدهای مکتسبه دولتی در سطح استان از معادن ۲۰ میلیارد تومان بوده اما این میزان اعتبار در وزارتخانه باقی مانده و برای توسعه تولید استان بازگشتی نداشته و تخصیص نیافته است.

به گزارش خبرنگار بازار، علی رضا آشناگر شامگاه پنج شنبه در دیدار ویدئو کنفرانسی با معاون وزیر صنعت معدن و تجارت به میزبانی دفتر خود در استانداری سمنان ضمن بیان اینکه تا کنون ۲۰ میلیارد تومان از محل حقوق دولتی مکتسبه معادن دریافت شده است، تاکید کرد: در این شاخص عملکرد استان در حوزه معدنی مناسب بوده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت های معدنی در سطح استان سمنان به خصوص معادن فلزی چشم‌گیر است، تاکید کرد: وجود ۴۲ ماده معدنی توانسته به درآمدهای مکتسبه استان از معادن کمک شایانی کند.

نگاه ویژه به معادن سمنان
استاندار سمنان با اشاره به انتظار بازگشت درامد ها برای توسعه استان، تاکید کرد: با وجود دریافت حقوق دولتی مطلوب از معادن در استان، تا به امروز یک ریال از این منابع در حوزه معدن در سمنان از سوی وزارتخانه اختصاص نیافته است.

آشناگر با بیان اینکه این موضوع امری ناپسند است، تاکید کرد: این اعتبارات می تواند به ما در حوزه بهبود زیرساخت های تولیدی کمک شایانی کند.

وی با بیان اینکه استان سمنان از لحاظ معادن غنی با ظرفیت بسیار مطلوب چشم انداز مناسبی در زمینه اقتصاد دارد، گفت: نگاه وزارت خانه به این حوزه باید بهتر باشد.

تامین مواد اولیه و ماشین آلات
معاون اقتصادی استاندار سمنان نیز در این نشست با اشاره به مشکلات واحد های تولیدی و معدنی و فراوری در سطح استان گفت: تامین مواد اولیه و ماشین آلات یکی از مشکلات موجود در بخش تولید است.

علی رضا شریفی نژاد بیان کرد: به دلیل نوسانات قیمت ارز، شرکت های تولیدی در بخش صنعت در زمینه تامین مایحتاج به خصوص ماشین آلات تولیدی و صنعتی با مشکلات جدی روبرو شده اند. از سوی دیگر معتقد هستیم که باید قوانین در زمینه تولید بازنگری شوند.

وی با بیان اینکه منظور کاهش مشکلات و هزینه های تولید بازنگری در قوانین است، تاکید کرد: برای کمک به تولید می بایست بروزرسانی این قوانین در حوزه تولید و صنعت در دستور کار مد نظر باشد.

کد خبر: ۵۳٬۵۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha