۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸
بازگشت فولاد میبد به چرخه تولید/ سهام‌داران پس از ۳۰ سال به سرمایه خود می‌رسند
فرماندار میبد:

بازگشت فولاد میبد به چرخه تولید/ سهام‌داران پس از ۳۰ سال به سرمایه خود می‌رسند

یزد- فرماندار میبد با بیان خبر بازگشت کارخانه فولاد میبد به چرخه تولید، گفت: سه هزار سهامدار کارخانه فولاد پس از گذشت ۳۰ سال از تولید و اشتغال این واحد صنعتی به داشته‌های خود می‌رسند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی فرمانداری میبد، حسین فلاح از راه‌اندازی دوباره کارخانه فولاد میبد در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: به دنبال پیگیری‌های مستمر انجام شده، موضوع فولاد میبد در هیئت داوران حل اختلاف وزارت دادگستری مطرح و رأی قطعی صادر شده ‌است.

فرماندار میبد با بیان اینکه سه هزار سهامدار کارخانه فولاد پس از گذشت ۳۰ سال از چرخه تولید و اشتغال این واحد تولیدی، به داشته‌های خود می‌رسند، افزود: بر اساس رأی وزارت دادگستری، عمده سهامی که در دست یک عده خاص بود، خلع‌ید شد و در اختیار ایمیدرو(سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ) قرار گرفته ‌است.

وی از رایزنی‌ها و انجام ارزیابی از سوی تیم‌های ایمیدرو و فولاد گفت و اظهار امیدواری کرد که با نگاه خوب مسئولان استان و شهرستان، مراحل لازم برای بازگشت کارخانه به چرخه تولید انجام گرفته و شاهد روی دادن اتفاق خوبی در آینده‌ای نزدیک باشیم.

اشتغالزایی ۵۰۰ نفر
فلاح با اشاره به ظرفیت میبد به عنوان شهری صنعتی و معدنی گفت: با ظرفیت موجود در چرخه فولاد اعم از سنگ آهن و تولیدات پایینی دستی آن می‌توان برای  ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرد.

فرماندار میبد تصریح کرد: با توجه به زودبازدهی فولاد و سرمایه‌گذاری مقرون به صرفه آن، سرمایه‌گذارانی که از گذشته سرمایه‌گذاری کرده‌اند می‌توانند به سود خود برسند.

گفتنی است، کارخانه فولاد میبد، نخستین پروژه از صنایع بزرگ متالورژی ایران است که تمام عملیات طراحی، ساخت و فرآیند تکنولوژی آن با دانش فنی متخصصان ایرانی انجام گرفته است؛ ظرفیت تولید این کارخانه در صورت راه اندازی، سالانه ۳۰۰ هزار تن چدن خاکستری، ۱۰۰ هزار تن سرباره (کلوخه‌ای) و ۹۰۰ میلیون مترمکعب گاز است.

این پروژه که از بزرگترین طرح‌های برنامه دوم و سوم توسعه اقتصادی کشور است در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی میبد و در فاصله ۱۰ کیلومتری از راه‌آهن سراسری واقع شده است؛ تمام عملیات طراحی، ساخت و فرایند تکنولوژی تولید چدن در این پروژه در بالاترین سطح و مطابق آخرین استانداردهای جهانی توسط کارشناسان ایرانی به مرحله اجرا در آمده است و با توجه به پیچیدگی‌های تکنولوژی، تنگناهای فنی و شرایط ساخت از ویژگی‌های خاصی برخوردار است.

کد خبر: ۵۳٬۵۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • فهیمی US ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
      0 0
      سلام من ۲۷سال پیش کارمند شرکت جهاد نصر استان یزد بودم و بصورت اقساط سهام خریدم بخاطر مهاجرت به کرج دیگر نتوانستم سراغی از سهامم بگیرم یعنی از هر کدوم از همکاران سابقم جویا شدم گفتند هیچ خبری نیست حالا باید یکجا مراجعه کنم که بدانم سهامم چقدر شده