۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
شرکت اپل از  ۳ محصول Macbook جدید خود رونمایی کرد
معرفی محصولات ۲۰۲۰ اپل

شرکت اپل از ۳ محصول Macbook جدید خود رونمایی کرد

شرکت اپل در رخداد ۲۰۲۰ خود تحت عنوان «One More Thing» از سه محصول Macbook pro ,MacbookAir و Macbook Mini رونمایی کرد , پردازشگر جدید M۱ در این سه مدل، قدرت و سرعت چندبرابر را برای کاربران به ارمغان آورده است.

سیران خانعلی زاده؛ گروه فناوری اطلاعات: کمپانی اپل به عنوان یکی نوآورترین و در عین حال پرکارترین بخش های فناوری دنیاست که همه ساله با محصولات منحصر به فردش مخاطبان خود را شکه می کند ،به رسم هر ساله درهفته ای که گذشت ،اپل در خلال مراسم  «One More Thing » از سه محصول جدید تحت عناوین : مک  بوک ایر،   مینی مک  و مک بوک پرو رونمایی کرد و بازهم توجه بسیاری از رسانه ها و صاحب نظران را به سمت خود معطوف ساخت ؛هر سه این  مک ها به  تراشه M۱ مجهز هستند  و بر اساس گزار ش تیم طراحی مک بوک ها ، این تراشه جدید نوید بخش  پیشرفت درعملکرد و کاهش مصرف برق خواهد بود. در ادامه این گزارش به نقل از سایت «variety» به بررسی این سه محصول جدید خواهیم پرداخت.

مک بوک پرو جدید دارای نمایشگر ۱۳.۳ اینچی است و  از تراشه جدید M۱ شرکت اپل استفاده می کند؛ مک پرو  دارای  ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی SSD است و ۳ برابر سریعتر و قوی تر از مدل های قبلی و سایر لپ تاپ های موجود در بازار عمل می کند. کارت گرافیکی  ۵ برابر قوی تر و حداکثر روشنایی ۵۰۰ نیتی، این محصول را در مقا یسه با نسخه های قابلی بسیار متمایز ساخته است

MacBook Pro
مک بوک پرو جدید دارای نمایشگر ۱۳.۳ اینچی است و  از تراشه جدید M۱ شرکت اپل استفاده می کند؛ مک پرو  دارای  ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی SSD است و ۳ برابر سریعتر و قوی تر از مدل های قبلی و سایر لپ تاپ های موجود در بازار عمل می کند. کارت گرافیکی  ۵ برابر قوی تر و حداکثر روشنایی ۵۰۰ نیتی، این محصول را در مقا یسه با نسخه های قابلی بسیار متمایز ساخته است.

مدت زمان دوام باتری برای یک وب گردی معمولی تا ۱۷ ساعت خواهد بود و برای پخش  فایل های ویدیوی تا ۲۰ ساعت پیش بینی شده است. تراشه جدید M۱ این مدل رامجهز به یکی از سریعترین پردازنده ها، سریعترین کارت گرافیکی و عملکرد فوق قوی در مقایسه با تراشه اینتل مجهز کرده است. و همچنین  به لطف  طراحی ARM دسترسی به آرشیو بزرگ اپلیکیشن های اپلیکیشن‌های iOS و iPadOS برای کاربران فراهم شده است.

طراحی فیزیکی تقریبا مشابه مدل‌های قبلی است، اما  توان عملکردی آن تفاوت زیادی پیدا کرده است. این لپ‌تاپ با کمک میکروفن‌هایی که دارد صدایی با کیفیت استودیویی را به ارمغان می‌آورد. همانند نسخه قبلی از بهره سیستم خنک کننده گرفته شده است و میزان دمای دستگاه  بر طبق نوع فعالیت کنترل و مدیریت خواهد شد.

 MacBook Airمحصول همانند نمونه قبلی دارای وزن ۲.۸ پوندی  و  صفحه نمایش ۱۳ اینچی با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسلی رتینا است که از طیف رنگی P۳ پشتیبانی می‌کند و تا ۴۰۰ نیت روشنایی تولید می کند. در این مک از تراشه جدید M۱ مبتنی بر ARM  بهر ه گرفته شده است و  همانند  پردازنده bionic A14، با معماری ۵ نانومتری توسعه داده شده است

MacBook Air
این محصول همانند نمونه قبلی دارای وزن ۲.۸ پوندی  و  صفحه نمایش ۱۳ اینچی با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسلی رتینا است که از طیف رنگی P۳ پشتیبانی می‌کند و تا ۴۰۰ نیت روشنایی تولید می کند. در این مک از تراشه جدید M۱ مبتنی بر ARM  بهر ه گرفته شده است و  همانند  پردازنده bionic A14، با معماری ۵ نانومتری توسعه داده شده است  تا قدرت بیشتر، عملکرد سریعتر، و راندمان  بالاتر را به کاربران عرضه نماید.

به سبب تراشه M۱، عمر باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۴۹.۹ واتی  در وب گردی های معمولی   ۲۰ ساعت تخمین  زده شده است که میزان ۶ ساعت بیشتر از مدل قبلی خواهد بود. از جمله ویژگی‌های دیگر این  مدل می‌توانیم به  پشتیبانی از بلوتوث ۵، صدای دالبی،  وای فای ۶ و تاچ آی‌دی اشاره کنیم. همچنین کاربران به ۲ درگاه USB-C با قابلیت شارژ،  DisplayPort  و جک صوتی هدفون دسترسی خواهند داشت.  دوربین ۷۲۰   پیکسلی  یکی از بخش های  است که در مقایسه با مدل قبلی  هیچ گونه تغییری نداشته  ، اما شرکت اپل مدعی است به علت  استفاده از تراشه M۱ این دوربین فایل های تصویری و ویدیوهای بهتری را رقم خواهد زد.

مدل پایه مک‌بوک ایر جدید دارای  ۸ گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD و کارت گرافیکی ۷ هسته‌ای  است و ۹۹۹ دلار قسمت گذ اری شده است. قیمت مدل گرافیک ۸ هسته‌ای و ۵۱۲ گیگابایتی تقریبا ۳۰۰ دلار بیشتر است  و همچنین برای خرید مدل مجهز به ۱۶ گیگابایت رم و ۲ ترابایت حافظه داخلی باید ۲۰۴۹ دلار هزینه کنید.

مک مینی ۲۰۲۰ به لطف معماری ARM از پردازنده‌ای ۸ هسته‌ای استفاده می‌کند که ۳ برابر قوی‌تری مدل‌های قدیمی اینتل است.  قدرت گرافیک M۱ هشت هسته ای است  و سرعت آن ۶ برابر بیشتر از مک مینی قبلی است

MaC book Mini
اپل آخرین بار در سال ۲۰۱۸، از مک مینی رونمایی کرد و  اکنون  بعد از دو سال نسخه جدید مک مینی با  تراشه  M۱ مبتنی بر  معماری Arm  را همراه دو مدل  قبلی معرفی کرد. مک مینی ۲۰۲۰ به لطف معماری ARM از پردازنده‌ای ۸ هسته‌ای استفاده می‌کند که ۳ برابر قوی‌تری مدل‌های قدیمی اینتل است.  قدرت گرافیک M۱ هشت هسته ای است  و سرعت آن ۶ برابر بیشتر از مک مینی قبلی است  و در عین حال مصرف  آن تا ۶۰ درصد کاهش پیدا کرده است.البته به اعتقاد بسیاری از کاربران تفاوتی در مک بوک جدید و قبلی از نظر عملکردی وجود نخواهد داشت .

این مدل  دارای قابلیت پشتیبانی از یک نمایشگر با رزلوشن ۶K می باشد و از دو درگاه  USB-C ، یک  درگاه USB-A  ، یک درگاه اترنت و یک درگاه HDMI و ۶  wifi پشتیبانی می کند، و همزمان قادر است به دو نمایشگر متصل شود.مک مینی ۲۰۲۰ با تراشه ، ۸ گیگا بایت رم و ۲۵۶ گیگا بایت حافظه داخلی   دارای قیمت ۶۹۹ دلاری است و از سوی دیگر مدل  ۵۱۲ گیگا بایتی با حافظه داخلی SSD، ۸۸۹ دلار قیمت گذاری شده است.

کد خبر: ۵۳٬۵۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha