۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲
سالانه یک میلیون واحد مسکونی باید نوسازی شود
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی:

سالانه یک میلیون واحد مسکونی باید نوسازی شود

زنجان- طاهری، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درکل کشور ظرفیت ساخت حدود ۶ میلیون واحد مسکونی را برای مردم داریم، گفت: این در حالی است که در طول سال می‌توانیم یک میلیون واحد مسکونی را نیز نوسازی کنیم.

مصطفی طاهری در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه آنچه که امروز برای ما در حوزه مسکن ملموس به نظر می‌رسد، این بوده که زنجان در زمینه مسکن جزو استان‌های گران است، گفت: در کل کشور ظرفیت ساخت حدود ۶ میلیون واحد مسکونی را برای مردم داریم، این در حالی است که در طول سال می‌توانیم یک میلیون واحد مسکونی را نیز نوسازی کنیم.

وی اظهار کرد: استان زنجان به لحاظ وسعت و جمعیت ۱.۳ درصد جمعیت کشور را به خود اختصاص داده است، این آمار حاکی از آن است که می‌توانیم در حوزه ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی برای استان زنجان در طول سال برنامه‌ریزی کرد. در واقع باید کاری کنیم که عرضه مسکن نسبت به تقاضا تعادل داشته باشد، هر چند همه مشکلات حوزه مسکن ناشی از نبود تعادل در عرضه و تقاضای این بخش نیست.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه مواردی چون افزایش ارز و تورم و هجوم مردم برای سرمایه‌گذاری در مسکن نیز مزید بر علت شده است تا شاهد گرانی بیش از تصور مسکن در استان زنجان باشیم،گفت: علاوه بر این تعداد بنگاه‌های معاملاتی مسکن در سطح استان زنجان نیز بیش از حد متعارف است و این تعداد به هر اندازه که بیشتر باشد، موضوع دلالی بیش از همیشه مطرح خواهد بود.

طاهری تاکید کرد: همچنین زنجان یکی از استان‌هایی است که سرمایه‌گذاری در عرصه مسکن را کم‌ریسک می‌داند، این در حالی است که شاید در برخی از استان‌ها سرمایه‌گذاری‌ها بیشتر به سمت تولید باشد. نمونه دیگر این نوع سرمایه‌گذاری را می‌توان در میزان ثبت‌نام زنجانی‌ها در طرح اقدام ملی تولید مسکن دانست که بیش از سایر استان‌ها است.

وی در خصوص فرجام طرح تعیین مالیات برای خانه‌های خالی که توسط شورای نگهبان رد شد، تصریح کرد: بحث تعیین مالیات برای خانه‌های خالی یکی از اولین طرح‌های مجلس یازدهم بود و شورای نگهبان با کلیت طرح مخالفت نکرده و ایراداتی گرفته است که این ایرادات باید با توجه به اینکه حدود ۲.۶ میلیون واحد مسکونی خالی در کشور داریم، برطرف شود.

کد خبر: ۵۳٬۵۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha