۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۱
۹۵ درصد معادن کشور در تصرف دستگاه‌های دولتی
رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران مطرح کرد

۹۵ درصد معادن کشور در تصرف دستگاه‌های دولتی

شکوری، رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران با اعلام اینکه ۹۵ درصد معادنی که دارای مواد معدنی هستند تنها در دست سه سازمان قرار دارد گفت: ۱۶.۱ درصد این معادن در اختیار سازمان انرژی اتمی، ۱۱ درصد سازمان محیط زیست و باقی در دست منابع طبیعی است.

به گزارش بازار، بهرام شکوری رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران با بیان این مطلب تاکید کرد: کل معادن ایران که در اختیار فعالان معدن با پروانه اکتشاف یا پروانه بهره برداری قرار دارد ۵ درصد وسعت کشور را تشکیل می‌دهد که نیمی از آن‌ها هم به دلایل مختلف فعال نیستند.

او گفت: بر اساس هدفگذاری که برای ۱۴۰۴ انجام داده ایم بر مبنای فعال سازی ۲.۵ درصد از مساحت معادن کل کشور است.

شکوری با اعلام اینکه در پی ایجاد انقلاب معدنی هستیم گفت: این خواسته رئیس جمهور و وزیر صنعت نیز هست و این اقدام می‌تواند جایگزین نفت شود و درآمد ارزی و اشتغال ایجاد کند.

رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران در ادامه با اعلام اینکه ۹۵ درصد معادنی که دارای مواد معدنی هستند تنها در دست سه سازمان قرار دارد گفت: ۱۶.۱ درصد این معادن در اختیار سازمان انرژی اتمی، ۱۱ درصد سازمان محیط زیست و باقی در دست منابع طبیعی است.

او ادامه داد: پهنه های اکتشافی تعریف شد، سازمان زمنی شناسی، ایمیدرو و شرکت‌هایی تحت عنوان کنسرسیوم‌هایی به این عرصه ورود کردند که در پی آن پهنه‌هایی را در دست گرفتند که سالهاست در اختیارشان است و آزاد نمی‌شود.

کد خبر: ۵۳٬۵۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha