۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱
تاثیر انتخابات آمریکا بر صادرات نفت ایران
عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد

تاثیر انتخابات آمریکا بر صادرات نفت ایران

بیگی‌نژاد، عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس معتقد است نمی‌توان تکیه بایدن بر صندلی ریاست جمهوری آمریکا را فرصتی برای سرعت بخشیدن به صادرات نفت ایران در بازار جهانی دانست.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، هادی بیگی‌نژاد در تحلیل امکان بازگشت سریع صادرات نفت ایران به بازار جهانی در دوران ریاست جمهوری بایدن، گفت: اولا باید گفت؛ میان اتحادیه اروپا و آمریکا تفاوتی وجود ندارد و راهبرد هر دو آن‌ها یکی است چراکه ترامپ، بایدن و اتحادیه اروپا هر سه بر این عقیده‌اند که ایران باید فعالیت هسته‌ای، موشکی و نفتی خود را محدود کند. این عقیده و راهبرد آن‌ها نشان از تلاش برای گرفتن امتیاز بیشتر از ایران بدون دادن امتیازی است، بنابراین نمی‌توان تکیه بایدن بر صندلی ریاست‌جمهوری امریکا را فرصتی برای سرعت بخشیدن به صادرات نفت ایران در بازار جهانی دانست.     

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی همچنین درخصوص امکان افزایش سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ خارجی همچون توتال در ایران در حوزه‌های نفتی و گازی، توضیح داد: تقریبا از زمان تحریم‌ ایران توسط کلینتون (رئیس‌جمهور سابق آمریکا) سرمایه‌گذاری جدی در ایران صورت نگرفته، بنابراین با توجه به بار روانی تحریم‌ها علیه ایران بعید است شرکت‌های بزرگ نفتی حاضر به سرمایه‌گذاری در کشور شوند مگر آنکه ایران راهبرد جدیدی را اتخاذ کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بازگشت ایران به بازارهای جهانی به قبل از تحریم‌های حدود یک دهه پیش امکان‌پذیر نیست چراکه راهبردهای آمریکا تغییر نکرده و حتی آن‌ها به دنبال اثرگذاری بیشتر تحریم‌ها به اقتصاد ایران هستند.

کد خبر: ۵۳٬۴۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha