۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹
مدیر عامل نماد فخوز: حقوقی‌ها مدام از سهم حمایت کردند
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

مدیر عامل نماد فخوز: حقوقی‌ها مدام از سهم حمایت کردند

محمدی، مدیر عامل فولاد خوزستان معتقد است این نماد به صورت مداوم از طرف حقوقی ها حمایت شده است.

فاطمه میرزایی؛ بازار: این روزها بازار سرمایه با افت و خیزهای زیادی همراه است؛ به گونه‌ای که در ابتدای معاملات رشد شاخص کل باعث امیدواری سهامداران این بازار می‌شود اما پس از دقایقی شاهد کاهش نماگر اصلی بازار هستیم.

یکی از دلایل این رفتار بازار می‌تواند آغاز دوباره نوسان‌گیری در بازار سهام باشد اما به گفته کارشناسان، پایین آمدن قیمت سهام شرکت‌ها باعث بالا رفتن تقاضای آن‌ها و رشد سود آن‌ها شده است.

در این میان، طی دو روز کاری فلزات اساسی جزو گروه‌های برتر معاملات بوده اند که توانسته‌اند با بالاترین ارزش معاملات خود، شاخص کل را هم افزایش دهند و این حقیقت بر کسی پوشیده نیست که سهم شرکت‌های فولادی جزو سهم‌های شاخص‌ساز بازار سرمایه هستند و همین پایین آمدن قیمت‌های دوره افول بورس، باعث سود سهم‌های از جمله «فولاد خوزستان» و «فولاد مبارکه اصفهان» شده‌اند.

فخوز؛ نمادی بنیادی
علی محمدی، مدیرعامل فولاد خوزستان درباره رشد سهام این شرکت در بازار سرمایه اظهار کرد: سهام شرکت فولاد خوزستان، یکی از سهام‌های بنیادی در بازار بورس و سرمایه به شمار می‌آید و از طرفی حمایت حقوقی مداومی در کنار این سهم بوده است که اگر نگاهی به شرکت‌ های فعال در گروه فلزات اساسی بورس بیندازید، مشاهده می‌کنید که ارزش سهام فولاد خوزستان از یک سال گذشته تا کنون با افزایش ۳۷۷ درصدی همراه بوده است که این مقدار، بالاترین افزایش در میان دیگر شرکت‌های فولادی محسوب می‌شود.

وی شرکت‌های فولادی را از عوامل اصلی شاخص‌ساز در بورس دانست و بیان کرد: اگر روند افت و خیز شاخص بورس را دنبال کنید، متوجه می‌شوید هرگاه سهام شرکت‌های فولادی با رشد همراه بوده، به همان اندازه شاخص کل بازار سرمایه نیز روند صعودی به خود گرفته است که همین شرایط هم در افت ارزش سهام شرکت‌های فولادی صادق است. 

مدیرعامل فولاد خوزستان تصریح کرد: افزایش قیمت ارز، تغییر مثبت در سود دهی، صادرات، فروش داخلی و حمایت حقوقی از جمله مؤلفه‌های مثبت در شرکت‌های فولادی به شمار می‌رود که آن ها را در میان شرکت‌های بنیادی بورس جای داده است.

نوسان ذات بازار سرمایه است، نوسان زیاد هم نگرانی ندارد
محمدی با تأکید بر اینکه جذابیت بازار سهام به نوسانات آن است، گفت: در بازار بورس، باید نگاه سرمایه‌گذاران، بلند مدت باشد. چراکه نگاه هیجانی و گذرا به بورس، موجب سرمایه‌ سوزی می‌شود. این در حالی است که بورس مقصدی جذاب برای سرمایه‌ گذاری است و از سهامداران، به ویژه، کسانی که به تازگی وارد بازار بورس شده‌اند، انتظار می‌رود به دور از رفتار هیجانی و با تکیه بر دانش بازار و کمک گرفتن از افراد مجرب، به رشد بازار امیدوار باشند.

وی درباره اتفاقات مؤثر در رشد سهام فولادی‌ها در بورس عنوان کرد: فولاد یک‌ محصول جهانی است و از نظر ارزش بازار بورس، پس از صنایع شیمیایی، این ارزش متعلق به صنعت فلزات اساسی است و علاوه بر این، شرکت‌های فولادی تولید محور هستند و هر چقدر تولید این شرکت‌ها بیشتر و باکیفیت‌تر باشد، با اقبال بازار همراه خواهند بود و نقدینگی بالاتری جذب خواهند کرد. 

مدیرعامل فولاد خوزستان در پایان خاطر نشان کرد: نکته مهم این است که فولاد یکی از مهم‌ترین کالاهای استراتژیک در بازارهای داخلی و بین‌المللی است.

کد خبر: ۵۳٬۴۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
      0 0
      درباره نمادهای دیگه هم بپرسید
    • IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      0 0
      شما گفتی حمایت کردیم ما هم میگیم حمایت کردید، اصلا بورس رو من آوردم پایین ، حقوقی های محترم همه نمادها ضرر کردند و مردم عادی نوسان گرفتن!!!
    • IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
      0 0
      عجب رویی دارید بابا شما، خجالت بکش آقای محمدی ...