۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴
سقوط بازار بورس نتیجه بی‌تدبیری دولتی‌ها است
دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس:

سقوط بازار بورس نتیجه بی‌تدبیری دولتی‌ها است

اردبیل- نظری، دبیر کمیته اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: سقوط بازار بورس در ماه‌های اخیر نتیجه بی‌تدبیری دولتی‌هاست که مردم را بی‌مهابا به سمت خرید اوراق دعوت کردند.

میرغنی نظری در گفت‌و گو با بازار، اظهار کرد: ما با سرازیر شدن سرمایه‌های آحاد جامعه به سمت بازار بورس مواجه بودیم که این امر با ترغیب و تشویق از سوی دولتمردان روبه‌رو شد به طوریکه رئیس جمهور بارها مردم را به سرمایه‌گذاری در بورس فرا خواند.

وی تصریح کرد: عدم شفافیت در بازار بورس مشکلات و نارسایی‌ها را دو چندان کرد به طوریکه حجم زیادی از سرمایه‌های مردمی به سمت بازار سرمایه سوق پیدا کرد اما متأسفانه از این ظرفیت برای تقویت امر تولید و افزایش توان اقتصادی استفاده‌ای نشده است.

دبیر کمیته اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: با ایجاد شرکت‌های صوری و بسیاری از نابسامانی‌های دیگر سرمایه مردم در بازار بورس شرایط نامناسبی پیدا کرد؛ در حالی که انتظار می‌رفت با اقدامات مؤثر از سوی دولتمردان، شفافیت در این بازار حاکم باشد و همچنین از تزلزل سرمایه‌های سهامداران به شکل واقعی جلوگیری شود.

نظری افزود: ورود ۱۳ هزار میلیارد تومان سرمایه به بازار بورس از بابت سهام عدالت به هیجانات این بازار افزود به طوریکه امروز بخش عظیمی از افراد جامعه در این حوزه دچار ضرر و زیان هنگفتی شدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: سقوط بازار بورس نتیجه بی‌تدبیری مسئولان امر به ویژه دولتی‌ها بوده که نتوانستند به خوبی سرمایه‌های مردم را در حوزه‌های مورد نظر به کار گرفته و شرایط مطلوب‌تری را فراهم کنند.

نظری بیان کرد: هر چند کارشناسان امر از ورود هیجانی مردم به این حوزه احساس خطر کرده و آسیب‌های آن را گوشزد کرده بودند اما به خاطر شرایط نامناسب در بازار سرمایه و تحریک و تهییج برخی مسئولان دولتی شاهد سقوط و تزلزل بازار سرمایه هستیم که قطعا جبران آن بسیار سخت خواهد بود.

وی اضافه کرد: کمیسیون اقتصادی مجلس تلاش می‌کند تا با راهکارهای دقیق و کار کارشناسی، زمینه ثبات و امنیت سرمایه‌گذاری را در بازار بورس فراهم کند که قطعا نتیجه این برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها به اطلاع مردم خواهد رسید.

نماینده خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قطعا سرمایه‌گذاری در بازار بورس نیازمند یک افق درازمدت است و ما همچنان امیدواریم ثبات سرمایه‌گذاری در این حوزه به تقویت نظام اقتصادی و افزایش اعتماد مردم منجر شود.

کد خبر: ۵۳٬۴۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha