۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
حضور بازارگردان‌های حرفه ای در بازار سرمایه ضروری است
کارشناس بازار سرمایه:

حضور بازارگردان‌های حرفه ای در بازار سرمایه ضروری است

باقری کوپانی، کارشناس بازار سرمایه گفت: در حال حاضر خیلی از سهامداران با یک بار تجربه ضرر از بازار خارج می شوند که این هم یک فرصت سوزی بسیار بزرگ و ناشی از سلب اعتماد مردم است.

به گزارش بازار، باقری کوپانی کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: بازار سرمایه یک بازار پیشرو است که در آن، آینده خرید و فروش می شود و قیمتها هم در این بازار بر اساس دلار و ارزش جایگزینی افزایش پیدا می کنند اما در زمان بازار افت معمولاً مبنای سرمایه گذاران از ارزش جایگزینی و دلار تغییر می کند.

وی افزود: همان زمانی که بازار سرمایه صعودی بود و شرایط خوبی داشت باید از فرصت و امکان افزایش سرمایه شرکتهای بازار برای اقتصاد کشور استفاده می کردیم اما متأسفانه آمادگی لازم وجود نداشت و در نتیجه بهره برداری خوبی هم صورت نگرفت.

باقری گفت: زمانی که بازار سهام شرایط خوبی دارد آورده های نقدی هم به شدت اهمیت پیدا می کنند و این یعنی در چنین زمانی باید آورده های نقدی را با برنامه ریزی دقیق از سهامداران حقیقی جمع آوری و وارد شرکتها کنیم.

این کارشناس بازار سرمایه درباره ورود و خروج افراد غیرحرفه ای به بازار سرمایه گفت: ما در هیچ کشوری در این حد کد آنلاین نداریم که هر کسی مستقیم به سیستم معاملاتی وصل شود و بتواند لحظه ای عمل کند.

باقری حضور بازارگردان های حرفه ای در بازار سرمایه ای را ضروری برشمرد و گفت: علاوه بر اینکه باید حاشیه سود برای این افراد مطلوب باشد دامنه سود هم باید تا حد امکان باز گذاشته شود.

وی با اشاره به تفاوت بازار سرمایه امسال با سال ۹۱ و ۹۲ گفت: در آن سالها وقتی سهامی بسته می شد شاید یک سال بعد باز می شد اما یک اتفاق خوب در این سالها قدرت بالای نقد شوندگی بازار بود بطوریکه سهامداران ناراضی هم فرصت فروش داشتند.

باقری گفت: در حال حاضر خیلی از سهامداران با یک بار تجربه ضرر از بازار خارج می شوند که این هم یک فرصت سوزی بسیار بزرگ و ناشی از سلب اعتماد مردم است.

کد خبر: ۵۳٬۴۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha