۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴
بسیج منابع، نگاه جدید پژوهشگاه نیرو با تغییر رویکرد زیست بوم
رئیس پژوهشگاه نیرو مطرح کرد

بسیج منابع، نگاه جدید پژوهشگاه نیرو با تغییر رویکرد زیست بوم

قاضی زاده، رئیس پژوهشگاه نیرو گفت: با تغییر رویکرد زیست بوم، نگاه پژوهشگاه نیرو برای مسائل مربوط به جای تخصیص منابع، بسیج منابع است.

به‌گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، محمد صادق قاضی زاده در نخستین رویداد آنلاین محصولات تحقیقاتی شرکت‌های برق منطقه‌ای و شرکت‌های توزیع برق با بیان اینکه صنعت برق از صنایع زیرساختی کشور است، گفت: صنعت برق با چندین چالش مواجه است که در این صنعت تعاملات متفاوت است و ابعاد آن از نظر مالی وسیع است، از این رو شرکت‌های فناور اروپا به علت این ابعاد حاضر نیستند ریسک آن را بپذیرند.

رئیس پژوهشگاه نیرو با اشاره به رابطه پژوهشگاه نیرو و دانشگاه‌های کشور افزود: پژوهشگاه نیرو ارتباط نزدیکی با دانشگاه‌ها داشته و در عین حال انعطاف‌پذیری خاصی نسبت به طرح ایده‌ها و پیشنهادات دارد.

قاضی زاده با بیان اینکه این پژوهشگاه از سال‌های پیشین ابزارهای مناسبی را طراحی کرده است، خاطرنشان کرد: بدین ترتیب پژوهشگر رویکرد خود را تعیین کرده که نقش‌آفرینی جدیدی داشته باشد.

وی با بیان اینکه با رویکرد جدید زیست بوم نگاه ما بجای تخصیص منابع، بسیج منابع است، گفت: در این زیست بوم به سمت عرضه و تقاضا و نقش آفرینی توجه شده است؛ نقش آفرینی در اینکه عرضه تقویت و تقاضا تحریک شود و عناصر مورد نیاز به صورت جامعی پوشش داده شود، لذا ضروری است در طراحی زیست بوم به همه عناصر توجه ویژه‌ای انجام شود.

رئیس پژوهشگاه نیرو با بیان اینکه به پژوهشگاه این اجازه داده شده که هر جایی که زیست بوم خلأ داشته باشد، آن را پر کند، ادامه داد: برای توانمند شدن در صنایع برق و نفت که از جمله صنایع کلیدی هستند، باید در آن حوزه توانمندی متکی به ظرفیت‌های داخلی باشد و برای آینده طرح ریزی کرد.

قاضی زاده حل مشکل شکاف نوآوری یا دره مرگ را نقش آفرینی پژوهشگاه نیرو در این بخش دانست و گفت: برطرف کردن این مشکل از طریق تحلیل ریسک امکان‌پذیر است.

وی یادآور شد: سه عنصر فناور، تأمین کننده مالی و پوشش دهنده ریسک از عناصر مهم در پژوهشهای منجر به تجاری سازی است.

کد خبر: ۵۳٬۴۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha