۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲
تجاری‌سازی ۳۵ طرح تحقیقاتی صنعت برق
معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو عنوان کرد

تجاری‌سازی ۳۵ طرح تحقیقاتی صنعت برق

صالح اولیا، معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو از معرفی ۳۵ طرح تحقیقاتی صنعت برق برای تجاری‌سازی خبر داد و با بیان اینکه از هر هزار ایده تنها یک ایده به مرحله تجاری سازی و بازار می‌رسد، گفت: نیازمند طراحی مکانیزمی هستیم که پژوهشگر را در مسیری هدایت کند تا محصول وی با اطمینان به بازار برسد.

به‌گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، محمد صالح اولیا، در نخستین رویداد آنلاین ارائه محصولات تحقیقاتی شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق کشور با بیان اینکه رویداد تجاری‌سازی ایده و جذب سازنده با هدف تکمیل چرخش ایده به محصول و ارائه محصول به بازار برگزار شده است، اظهار کرد: پس از تولید محصول، پذیرش بازار و حتی خدمات پس از فروش کار دشواری است.

وی با بیان اینکه پژوهش سختی و استمرار زیادی می‌خواهد، افزود: اما در نهایت تجاری‌سازی تعیین کننده است، چون ارزش آفرینی که ایده و محصول ایجاد می‌کند در بخش نهایی(تجاری‌سازی) تعیین کننده بوده و ورود به بازار به لحاظ مالی ارزشمند است.

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو با بیان اینکه محصولی که توانست گام‌های آخر را طی کند، زمانی می‌تواند در خدمت جامعه باشد که تجاری‌سازی شود، خاطرنشان کرد: از این رو نیازمند طراحی مکانیزمی هستیم که پژوهشگر را در مسیری هدایت کند تا محصول وی با اطمینان به بازار برسد.

اولیا ادامه داد: در نگاه اکوسیستمی و زیست بومی به نوآوری و فناوری از قبل عناصری در کنار هم داشته‌ایم از آن جمله مصرف کننده محصولات فناورانه، پژوهشگاه نیرو بعنوان تولیدکننده و عرضه کننده ایده و تحقیق و فناوری، صندوق نوآوری، پارک علم و فناوری و ... از عناصر این اکوسیستم هستند.

وی با اشاره به اینکه در این اکوسیستم سعی بر ایجاد نظم بیشتر است، افزود: در این فضا باید مواردی تقویت و برخی موارد اضافه شود تا فرایند تبدیل ایده به محصول و بازار بهتر انجام شود. این اکوسیستم مبنی بر عملکرد عناصر درون و برون سیستمی است که شامل دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی، درون صنعت، نهادهای مالی و پشتیبان به عنوان تسهیل کنندگان از عناصر در اکوسیستم است.

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو حضور داوطلبانه عناصر را از ویژگی‌های مهم این اکوسیستم برشمرد و افزود: این عناصر داوطلبانه به علت احساس کسب ارزش از تبادلات بین عناصر، همگی به حضور در این اکوسیستم و زیست بوم تمایل دارند.

اولیا با بیان اینکه در این اکوسیستم مجموعه‌ای از بازیگران در کنار هم قرار می‌گیرند و با یکدیگر تعامل دارند و از این بابت منتفع می‌شوند، گفت: بخش تقاضا در اکوسیستم نیازمند توجه ویژه‌ای است، در بخش عرضه در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی در کشور شاهد حضور خوب شرکت‌ها در سطوح مختلف تولید هستیم، اما پس از طی این دوران با حمایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، معاونت علمی ریاست جمهوری و دستگاه‌های اجرایی شاهد تقویت و بلوغ آنها خواهیم بود.

وی با تأکید بر ضرورت استفاده از خدمات مشاوره‌ای تعاملات با نهادهای مالی و پشتیبان برای تجاری سازی طرح یادآور شد: به استاندارد در صنعت تولید محصولات هم باید توجه شود.

کد خبر: ۵۳٬۴۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha