۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
شرایط استخدام فارغ التحصیلان دانشگاه‌های فارس اعلام شد
برای اولین بار؛

شرایط استخدام فارغ التحصیلان دانشگاه‌های فارس اعلام شد

شیراز- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس گفت: برای اولین بار در استان فرصتی ایجاد شده تا کار آفرینان با استخدام فارغ التحصیلان دانشگاهی مشوق های ویژه بیمه ای دریافت کنند.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس، سهراب مختاری با بیان اینکه، اعمال مشوق‌های بیمه کارفرمایی براساس موضوع بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سنواتی برنامه ششم توسعه و در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با هدف تحرک بخشی به بازار کار صورت می‌گیرد، افزود: با توجه به پیگیری‌های به عمل آمده و بر اساس اصلاحیه دستورالعمل اجرایی بخشنامه مشوق‌های بیمه‌ای، سهم اشتغال کارگاه‌های اقتصادی بخش خصوصی و تعاونی استان فارس از محل مشوق‌های بیمه‌ای جدید ۸۴۰ نفر است.

وی ادامه داد: این طرح به منظور حمایت از کارفرمایان و صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا و ایجاد اشتغال با ترغیب و تشویق کارفرمایان کارگاه‌های تولیدی و خدماتی به استفاده از نیروی کار جدید تهیه و ابلاغ شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس اضافه کرد: کارفرمایان کارگاه‌ها و مؤسسات مشمول این دستورالعمل بر اساس آئین نامه اجرایی بند (الف) تبصره (۱۸) قانون بودجه سنواتی برنامه ششم توسعه در صورت بکارگیری نیروی کار جدید، مشمول استفاده از مشوق‌های بیمه‌ای حداکثر به مدت دو سال خواهند بود.

وی اظهار داشت: افرادی که از مزایای دوره مقدماتی طرح کارورزی (دوره سه ماهه) در کارگاه‌ها و مؤسسات مشمول دستورالعمل اجرایی طرح استفاده کرده‌اند، حداکثر تا ۲۱ ماه می‌توانند از مشوق بیمه‌ای بهرمند شوند. مختاری در ادامه تاکید کرد: از زمان اجرای طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی در مرداد ۹۶ و مشوق‌های بیمه‌ای سهم کارفرما از دهم آبانماه امسال، تاکنون استان فارس رتبه نخست عملکرد را در بین ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی استان‌ها در سراسر کشور دارا بوده است.

وی با بیان اینکه در این طرح مشوق بیمه‌ای معادل حق بیمه سهم کارفرما به علاوه سه درصد سهم بیمه بیکاری (در مجموع به میزان ۲۳ درصد حداقل دستمزد تعیین شده از سوی شورای عالی کار) در نظر گرفته شده، گفت: در چارچوپ این دستورالعمل ماهانه مبالغ از سوی دولت به حساب کارفرما واریز می‌شود و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و واحدهای استانی و شهرستانی این وزارتخانه وظیفه نظارت بر اجرای طرح را عهده دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس افزود: مدرک تحصیلی لیسانس یا بالاتر، حداکثر ۳۸ سال سن که مدت زمان خدمت وظیفه به حداکثر سن افراد ذکور اضافه می‌شود، ثبت نام در سامانه (کارورزی) و داشتن سابقه بیمه تأمین اجتماعی که حداکثر از ۳۶ ماه تمام کمتر باشد از شرایط احراز نیروی کار جدید در این دستورالعمل است.

وی تصریح کرد: یکی از شرایط برخورداری کار فرما از مشوق بیمه‌ای در این دستورالعمل داشتن مجوز فعالیت از مراجع رسمی کشور و داشتن کد بیمه کارگاهی و ثبت نام در سامانه کارورزی است.

مختاری با اشاره به اینکه تعداد کارکنان جدید بر اساس نیروی کار مازاد بر بیشترین تعداد بیمه شدگان دو ماه قبل از ثبت نام کارگاه در زمان ثبت نام در سامانه تعیین می‌شود، گفت: افراد دارای مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر بیکار شده از کارگاه‌های به شدت آسیب دیده از بیماری کرونا از ماده فوق مستثنی بوده و امکان بازگشت به شغل قبلی یا جذب در سایر واحدهای اقتصادی و بهره‌مندی کارفرما از مشوق بیمه کارفرمایی موضوع این دستورالعمل را دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس تاکید کرد: در صورت جابجایی نیروی کار جدید بین کارگاه‌های مشمول این دستورالعمل مدت زمان برخورداری کارفرما از مشوق بیمه‌ای به ازای فرد جایگزین در مجموع از سقف حداکثر دو سال نباید تجاوز کند و جذب نیروی کار جدید به جای نیروی اخراجی، مستعفی یا ترک‌کار کرده، نیز مشمول استفاده از مزایای این دستورالعمل نخواهند بود.

وی گفت: بیکاران و کارفرمایان بصورت جداگانه می‌توانند با مراجعه و ثبت نام در سامانه http://moshavegh.mcls.gov.ir ثبت نام کرده و از مزایای این طرح بهرمند شوند.

مختاری در پایان افزود: افراد جویای کار متقاضی و واجد شرایط که در سامانه مذکور ثبت نام کنند به کارفرمایان و کارآفرینان معرفی خواهند شد.

کد خبر: ۵۳٬۴۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha