۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴
صادرات کالا از زنجان عملکرد مثبتی دارد/ کاهش ۱۱ درصدی صادرات
استاندار زنجان:

صادرات کالا از زنجان عملکرد مثبتی دارد/ کاهش ۱۱ درصدی صادرات

زنجان- استاندار زنجان با بیان اینکه هفت ماه سالجاری میزان صادرات کالا در استان ۱۱ درصد کاهش داشته است، گفت: میزان کاهش صادرات در کشور طی این مدت ۳۰ درصد بوده و عملکرد استان مثبت است.

به گزارش خبرنگار بازار، فتح الله حقیقی ظهرچهارشنبه در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان در محل استانداری زنجان،با بیان اینکه بیماری کرونا کشور و به تبع استان را گرفتار خود کرده است، گفت: تنها راه نجات از این بیماری رعایت پروتکل های بهداشتی است. 

وی با بیان اینکه از ۲۰ آبان ماه اصناف موظف هستند تا طبق مصوبات ستاد کرونا فعالیت خود را انجام دهند، اظهار کرد: فعالیت اصناف از ساعت ۱۸ عصر تعطیل است. 

استاندار زنجان گفت: باید تمام واحدهای صنفی و خدماتی از این مصوبات پیروی کرده و برای قطع زنجیره کرونا کمک حال دولت و کادر درمانی باشند.

حقیقی تاکید کرد: گروه های شغلی  دو، سه و چهار برای مقابله با گسترش شیوع کرونا باید بهداشت فردی و اجتماعی را رعایت کنند و بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، اصناف و مشاغل مشمول این مصوبات هستند. 

وی گفت: بعد از هشت ماه درگیری با کرونا، این مصوبه به دقت اجرایی شود و اگر اصناف همکاری نکنند برخورد قانونی با آنها صورت می گیرد. 

استاندار زنجان، از مساعدت رئیس جمهوری در خصوص رفع مشکلات حوزه صادرات و واردات استان تشکر کرد و گفت: طی دیداری که با وزیر صنعت، معدن و تجارت انجام شد، گشایش‌های بیشتری در این خصوص حاصل شد. 

حقیقی بر لزوم تقویت شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در استان تاکید کرد و افزود: جلسات باید فنی‌تر و تخصصی‌تر باشد.

وی افزود: باید از همه ظرفیت ها و پیشنهادها جهت بهبود و توسعه امور در حوزه تولید و تجارت استفاده شود. 

استاندار زنجان، با بیان اینکه هفت ماه سالجاری میزان صادرات کالا در استان ۱۱ درصد کاهش داشته است، افزود: میزان کاهش صادرات در کشور طی این مدت ۳۰ درصد بوده است. 

حقیقی تصریح کرد: عملکرد استان زنجان در حوزه صادرات نسبت به سطح کشور بسیار خوب بوده است. 

وی با بیان اینکه در فروردین امسال کاهش صادرات زنجان ۷۸ درصد بود، گفت: در مهر امسال صادرات به ۱۱ درصد کاهش پیدا کرده و این نشان می‌دهد صادرات استان رو به رشد است.

کد خبر: ۵۳٬۴۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha