۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
راهکار برون رفت مشکلات صنعت خودرو روی میز سران قوا
دبیرانجمن صنایع همگن  قطعه سازی کشور خبر داد

راهکار برون رفت مشکلات صنعت خودرو روی میز سران قوا

محبی‌نژاد، دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان کشور، گفت: صنعت خودرو و قطعه سازی تنها صنعت خصوصی کشور بوده که تحریم شده، یک راهکار کوتاه مدت موقتی پیشنهاد شده تا با همکاری وزارت صمت و مجلس به اجلاس سران قوا راه یابد.

بازار؛ گروه خودرو: دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان کشور با اشاره به اینکه بسته مشوق جهش تولید که وزرات صمت در حال آماده سازی آن برای ورود به سران جهت گرفتن مصوبه است، گفت: مجلس طرحی برای اصلاح صنعت خودرو با هدف عرضه خودرو به بورس دارد، اجرایی شدن این طرح بسیار زمان بر بود. از سوی برای رفع ایرادهای در طرح، آن را به کارگروه مربوطه جهت رفع ایرادات برگشت دادند.

آرش محبی‌نژاد ضمن اشاره به اینکه این طرح برای بررسی و دریافت مصوبه حدود ۶ ماه طول می‌کشید، خودروسازان و قطعه‌سازان نیز نمی‌توانستند منتظر بمانند، افزود: یک راهکار کوتاه مدت موقتی پیشنهاد شده که با همکاری وزارت صمت و مجلس به اجلاس سران قوا راه یابد.

وی در خصوص بستته مشوق جهش تولید که چهار محور اساسی را دنبال می‌کند، اظهار داشت: یکی از اهداف این بسته اصلاح قیمت‌گذاری خودرو و قطعات اصلاح شود. دوم اینکه افزایش تیراژ تولید خودروسازان در ۶ ماه دوم سال برای تامین نیاز بازار انجام خواهد شد. سوم اینکه، نقدینگی ریالی این صنعت تامین خواهد شد تا با افزایش قیمت، افزایش تیراژ صورت بگیرد. چهارم اینکه ارز مورد نیاز صنعت خودروسازی تامین خواهد شد.

محبی نژاد، افزود: اگر این بسته ارسال و مصوب نهایی شود، شاهد خروج صنعت خودرو از وضعیت فعلی خواهیم بود، در مدت زمان باقی مانده تا پایان سال فرصت خوبی برای جبران مافات است. از آنجایی که ظرفیت قطعه سازی کشور حداقل تولید دو برابر فعلی است، در حقیقیت به اندازه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه درسال قطعه‌سازان توان تولید دارند.

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان کشور در خصوص مطالبات معوق بیان کرد: با این بسته مطالبات پرداخت خواهد شد، قیمت قطعات و خودرو نیز اصلاح خواهد شد و صنعت خودرو روبه شکوفایی و جهش رونق می‌رود. نقشه پلید تحریم گران هم با این بسته و فراهم کردن شرایط آن نقشه برآب خواهد شد. صنعت خودرو و قطعه سازی تنها صنعت خصوصی کشور بوده که تحریم شده و اگر این بسته مشوق جهش تولید که در مقابله با تحریم‌ها بوده تصویب و اجرایی شود، نقشه دشمن نقشه برآب می‌شود.

کد خبر: ۵۳٬۳۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha