۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
صادرات کالا از زنجان ۶ برابر بیشتر از کشوری  است
مدیرکل گمرک زنجان:

صادرات کالا از زنجان ۶ برابر بیشتر از کشوری  است

زنجان- احمدی، مدیرکل گمرک زنجان با بیان اینکه میزان صادرات استان هفت هزار و ۷۰۷ دلار بوده است، گفت: صادرات کالا از زنجان شش برابر بیشتر از کشوری است.

سید میر هاشم احمدی در گفتگو با خبرنگار بازار، به آمار صادرات کالا از گمرک زنجان اشاره کرد و گفت: طی هفت ماه سالجاری ۱۲۷ میلیون دلار صادرات کالا از استان انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی ۱۱درصد کاهش دارد و از نظر وزنی هم ۷۴ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو درصد کاهش دارد. 

وی اظهار کرد: میزان صادرات زنجان هفت هزار و ۷۰۷ دلار و کشوری ۲۸۸ دلار بوده که صادرات استان شش برابر بیشتر از کشوری  است. 

مدیرکل گمرک زنجان، با اشاره به اینکه محدودیت های ارزی، بیماری کرونا و بسته شدن مرزها صادرات کالا در استان را کاهش داد، گفت: ۶۳ درصد صادرات استان به کشور ترکیه است. 

احمدی تاکید کرد: در فروردین ماه سالجاری صادرات کالا از استان از نظر ارزشی۶۹ درصد کاهش داشت و از دلاری هم ۷۸ درصد کاهش داشته است. 

وی افزود: خوشبختانه روند کاهشی صادرات کالای استان زنجان جبران می شود و در دو ماه آینده افزایش خواهد داشت و عمده صادرات کالا از استان به ۱۰ کشور همسایه ترکیه، عراق، امارات و هند و چند کشور دیگر است. 

مدیرکل گمرک زنجان به آمار واردات کالا به استان اشاره کرد و گفت: طی هفت ماه سالجاری هم ۱۵۳ میلیون دلار واردات کالا به استان بوده که ۲۴ درصداز نظر ارزشی نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش دارد و از نظر وزنی هم ۲۳ درصد کاهش دارد.

کد خبر: ۵۳٬۳۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha