۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
۵ میلیون متر مکعب از ظرفیت سد نهب به گلخانه نودهک تاکستان اختصاص یابد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین:

۵ میلیون متر مکعب از ظرفیت سد نهب به گلخانه نودهک تاکستان اختصاص یابد

قزوین- رئیس سازمان جهادکشاورزی قزوین گفت: پنج میلیون متر مکعب از ظرفیت سد نهب برای ۳۲۰ هکتار از گلخانه نودهک تاکستان اختصاص یابد.

فاطمه خمسه در حاشیه نشست کارگروه سازگاری با کم آبی قزوین که به‌صورت ویدئو کنفرانسی با مسئولان کشوری برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: تجهیز اراضی کشاورزی استان به سامانه آبیاری قطره‌ای مهمترین هدف جهاد کشاورزی برای مصرف بهینه آب است که بایستی برای تقویت این سامانه؛ برنامه‌ریزی درست و هدفمند داشته باشیم.

وی با بیان اینکه این استان ۴۸۹ هزار هکتار اراضی باغی و زراعی دارد، افزود: قزوین سالانه بیش از ۴.۵ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی را در حوزه‌های زراعی، دامی و باغی تولید می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین با اشاره به موضوع آب سد طالقان بیان کرد: ۶۰ هزار هکتار از اراضی کلاس A استان دقیقاً زیر کانال آب طالقان قرار دارد که بیش از ۱۰ هزار بهره‌بردار از این ظرفیت استفاده می‌کنند.

خمسه یادآور شد: گندم، جو، کلزا و ذرت مهمترین تولیدات زراعی استان محسوب می شوند که عدم انتقال آب به این اراضی با مشکلات بزرگی در سطح زیر کشت مواجه می شویم و میزان تولید این محصولات کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه سد نهب امسال به بهره‌برداری رسیده و نزدیک به ۸۰ میلیون متر مکعب آب در آن ذخیره‌سازی می‌شود، گفت: مقدار زیادی از این ۸۰ میلیون متر مکعب آب برای بخش کشاورزی در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین افزود: از مسئولان خواست حداقل ۵ میلیون متر مکعب از ظرفیت این سد را برای ۳۲۰ هکتار ازبرزگترین گلخانه منطقه در نودهک تاکستان اختصاص دهند.

کد خبر: ۵۳٬۳۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha