۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
جزئیات طرح توسعه گیاهان دارویی در لرستان؛ از تسهیلات کم‌بهره تا نهال رایگان
مدیر زراعت جهاد کشاورزی لرستان خبر داد:

جزئیات طرح توسعه گیاهان دارویی در لرستان؛ از تسهیلات کم‌بهره تا نهال رایگان

لرستان- صالحیان، مدیر زراعت جهاد کشاورزی لرستان گفت: سه هزار و ۱۴۰ هکتار گیاهان دارویی با تولید ۱۴ هزار تن در لرستان داریم که درصددیم سالانه ۲ هزار هکتار به این سطح اضافه کنیم و آن را گسترش دهیم.

جواد صالحیان در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: حدود هزار و ۷۰۰ گونه گیاهی در استان لرستان شناسایی شده که ۳۰۰ گونه آن جز گیاهان دارویی و غذایی است و این نشان دهنده ظرفیت استان در توسعه و پرورش گیاهان دارویی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ما بر روی ۱۰ گونه گیاهی کار می‌کنیم، افزود: سه هزار و ۱۴۰ هکتار از اراضی لرستان زیر کشت گیاه دارویی است و ۱۴ هزار تن تولید داریم که عمدتا مربوط به «گل محمدی»، «موسیر» و «زعفران» است.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی لرستان خاطرنشان کرد: ما به دنبال کشت گیاهان دارویی در اراضی شیبدار، کم بازده و مراتع هستیم چون زمین‌های با کیفیت بالا باید برای کشت محصولات استراتژیک باقی بماند.

صالحیان تصریح کرد: ما می‌خواهیم مراتعی که دست کشاورزان است اما سند آن جز اراضی ملی است را برای کشت گیاهان دارویی اختصاص دهیم چون کشت گندم و جو در این اراضی کم بازده برای کشاورز به صرفه نیست.

وی بیان کرد: به جز موسیر و زعفران که هزینه کشت آنها بالاست سایر محصولات با هزینه‌ای بین ۱۵ تا ۳۰ میلیون برای هر هکتار قابلیت کشت دارند که ما نهال رایگان و تسهیلات ۱۲.۵ درصد هم در اختیار کشاورز قرار می‌دهیم.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: این کار علاوه بر اینکه توجیه اقتصادی دارد و اشتغال ایجاد می‌کند سبب می‌شود از زمین های شیب‌دار بهترین بهره برداری را کنیم.

وی گفت: امسال یک برنامه ۱۰ ساله ترسیم کرده‌یم که براساس آن، سالانه دو هزار هکتار به سطح کشت گیاهان دارویی در لرستان اضافه شود، به طوریکه بعد ۱۰سال، ۲۰ هزار هکتار گیاه دارویی داشته باشیم.

کد خبر: ۵۳٬۳۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha