۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸
قوانین موجود به تولید صدمه می زند/ قوانین به جای تسهیل گری کارافرینان را سردرگم می کنند
یک تولیدکننده در گفتگو با بازار مطرح کرد:

قوانین موجود به تولید صدمه می زند/ قوانین به جای تسهیل گری کارافرینان را سردرگم می کنند

یک تولیدکننده و کارآفرین نمونه کشور، گفت: شخصی که تفکر کارآفرینی و تولید را در ذهن دارد بدون شک، خواهد توانست به تولید و صنعت کشور کمک کند ولی این افراد بایستی با مطالعه کافی و شناخت مناسب وارد این عرصه بشوند.

سجاد صفری؛ بازار: «مریم نصیری خلیلی» در گفتگو با خبرنگار بازار در پاسخ به این پرسش که به نظر شما افرادی که قصد دارند وارد عرصه تولید و کارآفرینی شوند با چه مشکلات و چالش هایی روبرو هستند؟ اظهار داشت: شرایط کنونی کشور، فضای مناسب برای ورود به عرصه تولید نیست و مشکلاتی که در حوزه تولید وجود دارد تا زمانی که برطرف نشود نمی توان انتظار داشت افراد جدیدی که وارد این عرصه می شوند موفق خواهند شد.  

وی افزود: قوانین دست و پاگیر و بوروکراسی اداری موجب شده است شرایط را برای افرادی که قصد دارند وارد عرصه تولید و کارآفرینی شوند دشوار شود.

این تولیدکننده و کارآفرین نمونه کشور، تصریح کرد: هر کدام از افرادی که در حال حاضر در عرصه تولید و صنعت فعالیت دارند با مشکلات عدیده ای روبرو هستند و در مدتی که در عرصه تولید فعالیت داشته اند راه و روش پشت سرگذاشتن این مشکلات را یاد گرفته اند ولی شخصی که قصد دارد به تازگی وارد این عرصه بشود با روبرو شدن با این مشکلات، دلسرد می شود و از ادامه کار و فعالیت منصرف می شود.

دولت زمینه را برای کارآفرینان فراهم کند
نصیری خلیلی در ادامه با اشاره به حمایت هایی که بایستی از سوی دولت از کارآفرینان صورت بگیرد، گفت: دولت، بایستی زمینه را برای ورود کارآفرینان جوان فراهم کند و قوانین موجود را اصلاح کند تا افرادی که قصد دارند وارد عرصه تولید بشوند با مشکل روبرو نشوند.

نصیری خلیلی، تصریح کرد: دولت و دستگاه های اجرایی که برای تولید و صنعت کشور تصمیم گیری می کنند بایستی از بخش خصوصی در زمینه تصویب قوانین مشاوره بگیرند تا بتوانند تصمیمات بهتری را اتخاذ کنند.

وی تاکید کرد: متاسفانه، بسیاری از قوانین موجود در عرصه تولید و صنعت با همدیگر، تداخل دارند و این قوانین با همدیگر همسو و هم جهت نیستند و این موضوع، باعث سردرگمی تولیدکنندگان شده است.

این تولیدکننده، افزود: دولت اگر قصد دارد که کارآفرینی و تولید را در کشور ترویج بدهد بایستی قوانین موجود را اصلاح کند و درخصوص وضع قوانین جدید، کارشناسی شده، عمل کند و از تصمیماتی که سریع گرفته می شوند پرهیز کند و همچنین، صحبت های تولیدکنندگان و بخش خصوصی را بشنود و مشکل برای تولیدکنندگان به وجود نیاورد.     

اگر دولت اقدامی انجام ندهد در واقع بهترین کمک را انجام داده است و همین که دولت و مسئولان، تصمیمات سریع و غیرکارشناسی شده را اتخاذ می کنند ضربه سنگینی را به تولید و صنعت کشور وارد می کند

ضربه سنگین مسئولان به تولید
این تولیدکننده در پاسخ به این پرسش که برای بهبود شرایط کارآفرینی در کشور، نیاز است که دولت چه اقداماتی انجام بدهد؟ به بازار، گفت: بعضی اوقات اگر دولت اقدامی انجام ندهد در واقع بهترین کمک را انجام داده است و همین که دولت و مسئولان، تصمیمات سریع و غیرکارشناسی شده را اتخاذ می کنند ضربه سنگینی را به تولید و صنعت کشور وارد می کند.  

نصیری خلیلی، اظهار داشت: تولیدکنندگان راه و روش فعالیت و تولید را بلد هستند و به این موضوع واقف هستند که چگونه مسیر را طی کنند و بهتر است که دولت برای آنها مشکل ایجاد نکند تا فضای تولید و صنعت با کم و کاستی روبرو نشود.

وی تاکید کرد: متاسفانه، هر مسئولی که به سر کار می آید تعدادی قانون، تصویب می کند که این قوانین نه تنها به تولید و صنعت کمک نمی کند بلکه شرایط کار را برای تولیدکنندگان دشوار می کند و حتی منجر به تعطیلی واحدهای تولیدی می شود.

نصیری خلیلی، افزود: تولیدکنندگان برای تامین مواد اولیه با مشکلات عدیده ای روبرو هستند و علاوه بر این، دولت، سامانه ثبت سفارش را بسته است و یک تولیدکننده که صادرات داشته است نمیتواند به واردکننده، بسپارد که مواد اولیه، برای واحد تولیدی او را وارد کند و تولیدکننده مجبور است از بازار آزاد دلار خریداری کند و به وارد کننده بدهد تا مواد اولیه را برای او وارد کند که این موضوع هم باعث ایجاد دلالی می شود و هم تولیدکننده متضرر می شود.

وی گفت: بهبود شرایط موجود کشور برای کارآفرینی و تولید در گرو اصلاح قوانین موجود است ولی متاسفانه، دولت، تولید کننده را به عنوان یک منبع درآمد در نظر دارد و از مشکلاتی که پیش روی آن ها است درک درستی ندارد.

کارآفرینان با شناخت وارد عرصه تولید شوند
این تولیدکننده در پاسخ به این پرسش که چه توصیه ای به افرادی که قصد دارند وارد عرصه تولید و کارآفرینی شوند دارید؟ به بازار، گفت: شخصی که تفکر کارآفرینی و تولید را در ذهن دارد بدون شک، خواهد توانست به تولید و صنعت کشور کمک کند ولی این افراد بایستی با مطالعه کافی و شناخت مناسب وارد این عرصه بشوند.

نصیری خلیلی، اظهار داشت: کارآفرینان جوان، بایستی مطالعه کافی درخصوص بازار محصولات تولیدی داشته باشند و از ریسک های پیش روی کسب و کارها و بازار فروش آن ها اطلاع کافی در اختیار داشته باشند و از افرادی که در این عرصه، فعالیت دارند مشاوره بگیرند.

کد خبر: ۵۳٬۳۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha