۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
لزوم پرهیز مجلس از تهیه طرح های دارای بار مالی
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تاکید کرد

لزوم پرهیز مجلس از تهیه طرح های دارای بار مالی

امیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور بر لزوم پرهیز نمایندگان مجلس از تهیه طرح‌های دارای بار مالی تاکید کرد.

به گزارش بازار، حسینعلی امیری در جلسه شورای معاونان پارلمانی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی که امروز در محل سازمان انرژی اتمی برگزار شد، بر نقش معاونان در راستای تعامل و تفاهم میان دولت و مجلس تاکید کرد و افزود: رییس جمهور همواره تعامل دولت و مجلس را امری ضروری و مهم و در راستای پیشبرد اهداف و سیاست‌های دولت و گره گشایی از مشکلات و مسایل جامعه می‌داند.

وی ادامه داد: حوزه پارلمانی دولت همواره با نگاه دقیق و کارشناسانه تلاش کرده است در راستای تعامل دولت و مجلس حرکت کند.

معاون پارلمانی رییس جمهور با تاکید بر این که پیگیر و خواستار تصویب لوایح دولت در حوزه‌های مختلف به ویژه معیشتی و اقتصادی هستیم گفت: بدنه کارشناسی دولت، توانایی تهیه لوایح کارشناسانه مبتنی بر واقعیت‌ها را دارد و از طرف دیگر ارتباط گسترده در مناطق مختلف کشور با مردم توسط دولت امکانپذیر است، بنابراین تصویب لوایح می‌تواند در راستای مشکلات جامعه در عرصه‌های مختلف اثربخش باشد.

امیری افزود: در چند ماه پایانی دولت بر عهدی که با مردم در اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های دولت بسته‌ایم، مصمم هستیم و انتظار آن‌ها نیز از ما برداشتن گام‌های موثر است بنابراین برای تحقق این موضوع تلاش مضاعف یکایک معاونان پارلمانی در فراهم کردن بستر لازم برای تعامل با مجلس را می‌طلبد.

وی با بیان این که بنا به نظر مبنایی شورای نگهبان طرح‌های قانونی که توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی تهیه می‌شود، نباید بار مالی داشته باشد گفت: در تهیه و پیشنهاد طرح‌ها باید به این موضوع توجه شود.

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: رییس جمهور بر پیگیری وزارتخانه و دستگاه‌ها برای طرح ۲۵ لایحه دولت که از حیث عنوان یا ماهیت اقتصادی و معیشتی است، تاکید دارد و ضروری است تا معاونین پارلمانی در این زمینه حضور فعالانه در مجلس داشته باشند.

وی افزود: معاونان پارلمانی در تبیین دستاوردهای دولت برای تنویر افکار عمومی و تقویت اعتماد و امید در جامعه به عنوان سرمایه‌های ارزشمند اجتماعی حضور فعالانه داشته باشند.

کد خبر: ۵۳٬۳۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha