۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۴
مقابله جدی با قاچاق دام در استان سمنان/ جابجایی دام بدون پلاک ممنوع است
معاون استاندار سمنان:

مقابله جدی با قاچاق دام در استان سمنان/ جابجایی دام بدون پلاک ممنوع است

سمنان- معاون سیاسی و امنیتی استاندار سمنان درباره راهکارهای مقابله با قاچاق دام در سطح استان، گفت: یکی از طرح‌های اجرایی در این حوزه پلاک کوبی است که این طرح توسط جهاد در حال اجرا بوده و باید اهمیت آن به دامداران اطلاع رسانی شود.

به گزارش خبرنگار بازار، حبیب‌الله خجسته‌پور روز سه‌شنبه در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سمنان که غروب سه شنبه در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان تشکیل جلسه داد، با اشاره به راهکارهای مقابله با قاچاق دام، بیان کرد: انجام طرح پلاک کوبی برای تمامی دام‌های سبک و سنگین استان یکی از راهکارهای ارائه شده در این حوزه است.

وی با بیان اینکه امور عشایری و همچنین سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان باید اهمیت طرح پلاک کوبی را به دامداران و عشایر استان اطلاع‌رسانی کنند، ابراز کرد: بسیاری از عشایر امروز در مناطق قشلاقی به‌سر می‌برند لذا باید به آن‌ها نیز در این حوزه اطلاع رسانی صورت گیرد.

توزیع الکترونیکی گاز مایع
معاون استاندار سمنان با بیان اینکه انتقال دام بدون پلاک کوبی مصداق قاچاق و ممنوع است، تاکید کرد: دام‌های سبک و سنگین فاقد پلاک هویتی در جاده‌های استان به طور قطع مشمول قاچاق خواهند بود و این طرح با جدیت دنبال می شود.

خجسته پور در دیگر بخش سخنان خود با بیان اینکه الکترونیکی شدن توزیع گاز مایع در استان سمنان باعث می‌شود که گاز مایع به نیازمندان واقعی در بخش‌های مختلف مشاغل و خانگی و... برسد، ابراز داشت: این طرح نیز از عرصه خارج از شبکه و قاچاق سوخت جلوگیری خواهد کرد.

محمد حسن اسلامی راد مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری سمنان نیز در این نشست از کشف ۳۱۲ میلیارد ریال کالای قاچاق در سطح استان طی شش ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: عزم جدی برای مقابله با قاچاق کالا و ارز در استان وجود دارد.

پلاک کوبی دام‌ها
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان دیگر سخنران این نشست بود که با اشاره به طرح پلاک کوبی دام و طیور، گفت:  ۲۹ درصد دام‌های سبک و سنگین استان تاکنون پلاک کوبی شده است.

سید حسن میرعماد با بیان اینکه بر اساس شاخص پلاک کوبی به تعداد دام، استان سمنان بعد از استان‌های البرز و خراسان جنوبی در رتبه سوم کشور قرار گرفته است، گفت: در یک سال اخیر ۴۸۹ هزار و ۳۳۰ راس دام سبک و ۲۶ هزار راس دام سنگین در استان پلاک کوبی شدند.

به گزارش خبرنگار بازار، بررسی مصوبات جلسات گذشته، یکی از دستور کارهای نشست امروز با حضور معاون استاندار سمنان بود.

کد خبر: ۵۳٬۲۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha