۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴
توسعه صنعت برق در گرو حمایت از بخش خصوصی است

توسعه صنعت برق در گرو حمایت از بخش خصوصی است

سلیمی، مدیر جهادی صنعت برق با بیان اینکه بخش خصوصی محور توسعه است، گفت: هرچقدر مسئولان از بخش خصوصی فعال در این صنعت حمایت کنند، به همان میزان شاهد شکوفایی خواهیم بود.

به گزارش بازار، مهندس سید حسین سلیمی، از مدیران جهادی در صنعت برق، با بیان اینکه صنعت برق کشور با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کند، گفت: بیش از ۶۰ درصد برق کشور توسط بخش خصوصی و البته شبه‌دولتی‌ها تولید می‌شود این در حالی است که کسب و کار تولید برق طبق انتظارات رونق نیافته است.

وی اتلاف شبکه، کمبود نقدینگی، راندمان پایین و ایجاد موانع بر سر فعالیت بخش خصوصی را از مهم‌ترین چالش‌های موجود در این صنعت عنوان کرد و گفت: متاسفانه برخلاف آنچه که برخی می‌گویند، صنعت برق بیش از آنکه از تحریم آسیب ببیند، از خودتحریمی رنج می‌برد.

سلیمی گفت: وضعیت شبکه برق کشور به دلیل مستهلک بودن و پایان عمر مفید تجهیزات و همچنین افزایش مصرف برق به مرز هشدار رسیده است که این مسئله نیازمند توجه جدی و ریشه‌ای مسئولان به این صنعت و مشکلات است.

این فعال صنعت برق ضمن بیان این مطلب که در صنعت برق ظرفیت‌های داخلی و صادراتی فراوان وجود دارد، خاطر نشان کرد: براساس برخی آمارها حدود ۹۰ درصد از صادرات خدمات فنی مهندسی کشور با تکیه بر صنعت برق محقق شده که این امر نشان از ظرفیت‌های بی بدیل در این صنعت است.

این مدیر جهادی در صنعت برق، با بیان اینکه بخش خصوصی محور توسعه است، گفت: هرچقدر مسئولان از بخش خصوصی فعال در این صنعت حمایت کنند، به همان میزان شاهد شکوفایی خواهیم بود.

سلیمی همدلی بین فعالان این صنعت را از دیگر الزامات غلبه بر مشکلات دانست و افزود: نه تنها رابطه دولت با بخش خصوصی بلکه روابط فیمابین شرکت‌های خصوصی و شبه دولتی نیز می‌بایست بر محور منافع ملی باشد.

کد خبر: ۵۳٬۲۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha