۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
«سامانه املاک و اسکان» مشکلی در شناسایی واحدهای خالی ندارد
رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

«سامانه املاک و اسکان» مشکلی در شناسایی واحدهای خالی ندارد

قادری، رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تأکید کرد: شناسایی خانه‌های خالی با ظرفیت‌های فناوری اطلاعات در کشور قطعاً امکانپذیر بوده و کار سختی نیست.

به گزارش بازار، جعفر قادری، رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پاسخ به این سوال که چرا به عقیده عده‌ای از کارشناسان، سامانه املاک قادر به شناسایی خانه‌های خالی نیست؟ گفت: وقتی همه افراد مکلفند واحدهای مسکونی به نام خود را در سامانه ثبت کنند یعنی این امکان و ظرفیت در سامانه املاک وجود دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه اطلاعات مربوط به املاک و واحدهای مسکونی در شهرداری‌ها ثبت شده لذا شهرداری‌ها می‌توانند به مالک اخطار دهند که اگر واحد مسکونی را به نام خود ثبت نکند جزو خانه‌های خالی محسوب شده و مالیات بر آن وضع خواهدشد.

قادری در ادامه این مطلب تأکید کرد: شناسایی خانه‌های خالی با ظرفیت‌های فناوری اطلاعات در کشور قطعاً امکانپذیر بوده و کار سختی نیست.

رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: زمانی که تعدادی از واحدهای مسکونی به نام فردی ثبت می‌شود فرد باید اثبات کند که مستأجر دارد در غیر این صورت، واحد خالی تلقی می‌شود و باید مالیاتش را بپردازد اما برای افرادی که یک دو خانه اضافی دارند سختگیری مالیاتی نخواهدشد.

این نماینده مجلس همچنین در رابطه با علت مخالفت شورای نگهبان با قانون «مالیات بر خانه‌های خالی» اظهارکرد: ایراد شورای نگهبان این بود که ممکن است برخی افراد به فروش خانه خالی خود اقدام کرده باشند و هنوز موفق به فروش نشده‌اند که برای این افراد هم باید امکانی فراهم شود تا جریمه نشوند.

کد خبر: ۵۳٬۱۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha