۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
سرقت سالانه ۱۰۸ میلیارد تومان از شبکه برق
معاون امور توزیع شرکت توانیر خبر داد

سرقت سالانه ۱۰۸ میلیارد تومان از شبکه برق

رخشانی مهر، معاون امور توزیع شرکت توانیر، از سرقت سالانه ۱۰۸ میلیارد تومان سیم‌های برق شبکه فشار قوی کشور، خبر داد.

به گزارش بازار، غلامعلی رخشانی مهر با اشاره به اینکه این سرقت‌ها بطور عمده با تخریب شبکه برق همراه است افزود: در برخی موارد بخش باقی مانده از سیم برق، بدون روکش و برقدار برسطح خیابان می‌افتد که این موضوع برای مردم خطر جانی به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه  برق من  برای انجام امور صنعت برق بصورت غیر حضوری گفت: مردم می‌توانند با مراجعه به این سامانه علاوه بر دریافت ۴۰ خدمت شرکت‌های توزیع برق، نقاط حادثه خیز در شبکه برق از جمله سرقت‌ها را اعلام کنند.

معاون امور توزیع شرکت توانیر با اشاره به گستردگی شبکه برق کشور ادامه داد: ۶۰ تا ۷۰ درصد خاموشی‌های شبکه برق، ناشی از حوادث طبیعی است که مشترکان می‌توانند با مراجعه به سامانه برق من این مشکلات را گزارش کنند.

رخشانی مهر افزود: بخشی از خاموشی‌ها نیز در اثر دخالت‌های انسانی از جمله تجاوز به حریم شبکه با زدن داربست، بالکن، سرقت درب تابلوهای برق و یا تصادف است.

وی گفت: صنعت برق با برنامه ریزی‌های مدون، و راه اندازی سامانه برق گزارش‌های مردمی را درخصوص مشکلات شبکه برق دریافت و یک روز در هر ماه اقدام به رفع نواقص در این بخش خواهد کرد.

کد خبر: ۵۳٬۰۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha