۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳
توسعه صادرات غیر نفتی با استفاده از فناوری‌های نوین محقق می‌شود
عضو هیئت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با بازار:

توسعه صادرات غیر نفتی با استفاده از فناوری‌های نوین محقق می‌شود

اصفهان- موسوی لارگانی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استفاده از فناوری‌های نوین در تولیدات داخلی از وابستگی ما به دیگر کشورها می‌کاهد، گفت: با این امر می‌توان در افزایش صادرات غیرنفتی نیز اقدامات خوبی را داشته باشیم.

حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار ضمن ابراز خرسندی از بهره برداری نمایشگاه بزرگ اصفهان اظهار داشت: با ایجاد چنین فضای مناسبی می‌توان داشته‌های خود را به بازدیدکنندگان داخلی و خارجی معرفی کرد.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان با حضور در نمایشگاه‌ها به دنبال ایجاد و استفاده از فناوری‌های جدید هستیم، ابراز داشت: نمایشگاه‌ها می‌تواند توانمندی‌های واحدهای تولیدی را تقویت کند و آنها را با آخرین دستاوردهای روز دنیا آشنا کند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استفاده از فناوری‌های نوین در تولیدات داخلی از وابستگی ما به دیگر کشورها می‌کاهد، اضافه کرد: با این امر می‌توان در افزایش صادرات غیرنفتی نیز اقدامات خوبی را داشته باشیم.

موسوی لارگانی با بیان اینکه در این زمینه باید بر روی صنایع ارزآور برای کشور و به ویژه مصالح ساختمانی برنامه‌ریزی جدی انجام شود، افزود: در این زمینه در کشور در زمینه تولید آجر به فناوری‌های خوبی رسیده‌ایم به گونه‌ای که آجر تولید شده در اصفهان به کشورهایی مانند کره جنوبی و استرالیا صادر می‌شود و این اقدام مهمی است.

وی به تاثیر تولید آجر مناسب با شرایط آب و هوایی در کشور گفت: در این زمینه شاهد مصرف بالای انرژی در کشور نسبت به استانداردهای جهانی هستیم و چنانچه از فناوری های نوین در نمای ساختمان استفاده کنیم می توانیم به کاهش مصرف انرژی و کاهش آلاینده های محیط زیست کمک کنیم.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید در بخش تولید برنامه‌ریزی و اقدامات به گونه‌ای باشد که به جای صادرات تک محصول بتوانیم محصولات متنوعی به خارج از کشور صادر کنیم.

کد خبر: ۵۳٬۰۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha