۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۴
«مسکن» بازاری بی‌رکود است؛ اشتباهات دولت و سردرگمی مردم
کارشناس بازار سرمایه؛

«مسکن» بازاری بی‌رکود است؛ اشتباهات دولت و سردرگمی مردم

شاهرود- باقری، کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه مسکن در چند سال اخیر به یک بازار کم ریسک و پرسود بدل شده است، گفت: متاسفانه اشتباهات دولت سبب شد تا مردم سرمایه هایشان را به جای تولید در مسکن هزینه کنند.

محمد باقری در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه اشتباهات دولت در دست اندازی به بورس، آشفتگی بازار خودرو و طمع خودروسازهای داخلی و نوسانات ارز و دلار و ... سبب شده تا مردم به بازار مسکن روی آورند، ابراز کرد: مسکن تنها بازاری است که در این دو دهه اخیر، هیچ وقت ارزان نشده است.

وی با بیان اینکه تصمیمات غلط دولت سبب شد تا مردم به سمت بازار مسکن بیایند در حالی که در هیچ جای دنیا مردم روی خانه سرمایه گذاری نمی کنند، ابراز کرد: شما در هیچ کشور اروپایی نمی توانید با یک کد ملی دو خانه بخرید و در صورتی که این کار را انجام دهید باید ۶۰ تا ۷۰ درصد کل ارزش آن را مالیات دهید در نتیجه اصلا کسی بر روی خانه سرمایه گذاری نمی کند و تنها یک خانه برای زندگی دارد.

این کارشناس بیان کرد: اما در کشور مان از آنجا که سیاست های اقتصادی همگی اشتباه از آب در می آیند و اصلا نمی شود بازار را حتی برای ۲۴ ساعت پیش بینی کرد مردم به سمت سرمایه گذاری می روند که یکسره در آن سود باشد این امر سبب می شود تا یکباره خانه هایی که ۱۲۰ میلیون تومان بودند تنها در ۱۴ ماه یک و نیم میلیارد تومان قیمت گذاری شوند.

باقری با بیان اینکه مسبب اصلی شرایط بازار مسکن دولت است، تاکید کرد: بعد از چهار دهه تازه مجلس به فکر مالیات بستن به خانه های خالی کرده در حالی که صد ها هزار خانه خالی در کشور وجود دارد که اصلاً معلوم نیست چه کسی آنها را ساخته است نمونه آن واحد های صد ها واحدی در شرق تهران است که یک بانک آنها را ساخته و تمام صدها واحد نیز خالی هستند.

وی با بیان اینکه اگر دخالت های دولت در بورس نبود مردم کم کم داشتند به این سرمایه گذاری عادت می کردند، بیان کرد: متاسفانه شرایط توسط دولت به گونه ای رقم خورد که مردم از بورس فراری شدند.

این کارشناس با بیان اینکه شرایط درباره خودرو نیز مشابه است، تاکید کرد: درست است که خودروها هرگز ارزان نمی شوند و روز به روز هم بر میزان شان افزوده می شود اما وقتی خودروساز داخلی می گوید در شش ماهه نخست سال جاری میلیاردها تومان ضرر کرده‌ایم این امر تاثیر روانی بر ذهن مخاطب می گذارد در نتیجه هراس دارد تا روی بازار خودرو سرمایه گذاری کند پس خانه را هدف می گیرد و این امر سبب می شود تا جوان ۲۰ ساله تا ۱۲۰ سالگی هم نتواند یک واحد آپارتمان ۵۰ متری در شهر خودش بخرد.

کد خبر: ۵۳٬۰۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha