۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۶
طرح ممنوعیت تردد از ساعت ۲۱ به ستاد ملی کرونا واگذار شد
وزیر کشور:

طرح ممنوعیت تردد از ساعت ۲۱ به ستاد ملی کرونا واگذار شد

رحمانی فضلی، وزیر کشور گفت: محاسن و معایب طرح ممنوعیت تردد خودروها از ساعت ۲۱ را در قرارگاه بررسی کردیم و نتایج را به ستاد ملی کرونا اعلام می‌کنیم و هر تصمیمی بگیرد اجرا خواهیم کرد.

به گزارش بازار، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه دومین جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا در جمع خبرنگاران افزود: از جلسه نخست تا جلسه امروز استانداران سراسر کشور و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی همه تجارب این ۹ ماه را با نگاه آسیب شناسانه مطرح کردند و همه پیشنهادها در قرارگاه، عملیاتی خواهد شد.

وی گفت: جلسه مشارکت‌های مردمی را هم در قالب شورای اجتماعی داشتیم که راهکارهای افزایش مشارکت مردمی در آن جلسه بحث و بررسی شد.

رئیس قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا افزود: همه مصوبه‌های ۴۲ جلسه ستاد که بیش از ۳۰۰ مصوبه بوده است، بازنگری شد و این مصوبه‌ها مربوط به ۳۷ دستگاه اجرایی بود و به دستگاه‌های اداری ابلاغ شد و از آن‌ها گزارش کار خواستیم تا علت مواردی را که اجرا نشده یا ضعیف اجرا شده است به ما بگویند تا بر مبنای آن دلایل، برنامه ریزی کنیم.

رحمانی فضلی گفت: مقرر شد قرارگاه از ظرفیت‌های مردم و همه جغرافیای کشور و ساختار اداری کشور استفاده کند.

وی افزود: مقرر شد استان ها، شهرستان ها، شهرها و بخشداری‌های ما جلساتی را در قالب ستادهای استانی داشته باشند و اجرای دقیق موارد را پیگیری کنند و روزانه و در مواردی هفتگی به قرارگاه گزارش کنند.

رئیس قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا گفت: مقرر شد کمیته‌های وابسته به ستاد ملی از باب هماهنگی و نظارت بر حسن اجرا، گزارش‌های هفتگی ارسال کنند تا قرارگاه رسیدگی کند.

رحمانی فضلی افزود: یکی از مسائل مهم در این دو هفته که به کمک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بسیج نهایی شد موضوع غربالگری عمومی و افزایش میزان تست است که از فردا از استان کرمانشاه آغاز می‌شود.

مردم ضمن مراقبت، همکاری کنند
وی گفت: بر اساس این طرح محلات تقسیم بندی می‌شوند و دستگاه‌هایی که همکاری دارند بسیج، شهرداری، فرمانداری، بهداشت، هلال احمر، مساجد و مردم خواهند بود.

رئیس قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا افزود: با این اقدام هم میزان مبتلایان و هم میزان بستری‌ها در بیمارستان‌ها کم می‌شود و این اقدام مستلزم غربالگری عمومی است و اگر موفق شود یقیناً می‌توانیم موضوع را در زمانبندی مناسبی که وزارت بهداشت داده است انجام دهیم.

رحمانی فضلی از مردم خواست: ضمن مراقبت، همکاری داشته باشند.

وی گفت: بر اساس گزارشی که امروز در جلسه قرارگاه مطرح شد در بحث رعایت شیوه نامه‌ها و فاصله اجتماعی که هفته گذشته ۴۶ درصد بود به ۷۰ تا ۷۵ درصد رسیده است که همکاری مردم را نشان می‌دهد.

رئیس قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا افزود: از فردا محدودیت‌ها در شهرهای جدید اعمال می‌شود و ساعت کار از ساعت ۱۸ به بعد در همه مشاغل جزء مشاغل سطح یک ممنوع خواهد شد.

رحمانی فضلی گفت: بحث محدودیت تردد خودروهای شخصی پس از ساعت ۲۱ هم امروز در جلسه مطرح و محاسن و معایب آن دیده شد و به ستاد ملی ارائه می‌کنیم و ستاد هر تصمیمی بگیرد اجرا خواهیم کرد و نیروهای انتظامی امنیتی ما را در این موضوع یاری خواهند کرد.

آمار فوتی‌ها تاسف بار است
وی آمار تعداد فوتی‌ها و بستری شدگان را در روزهای اخیر تاسف آور خواند و افزود: باید از همه تجارب جهانی و ملی استفاده کنیم و دانش مان را پای کار بیاوریم و از همه تلاشگران وزارت بهداشت و رسانه‌ها قدردانی می‌کنیم و امیدواریم نقش خود را بتوانیم در مقابله با این بلای عمومی جهانی درست ایفا کنیم.
رئیس قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا در پایان این جلسه خطاب به اعضای جلسه گفت: برای جلسه آینده گزارشی از نحوه اجرای طرح غربالگری، قرنطینه سازی و ردیابی ارائه شود.

کد خبر: ۵۲٬۹۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha