۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸
ورود کشتی حامل بنزین به بندر الحدیده یمن

ورود کشتی حامل بنزین به بندر الحدیده یمن

جنبش انصارالله یمن از ورود کشتی حامل بنزین به بندر الحدیده، در غرب یمن، که به مدت هفت ماه توسط ائتلاف عربی توقیف شده بود، خبر داد.

به گزارش بازار، پایگاه خبری «۲۶ سپتامبر» وابسته به جنبش انصار الله یمن به نقل از «یحیی شرف الدین» معاون مدیرعامل شرکت بنادر دریای سرخ که تحت کنترل این جنبش است، گفت: کشتی موسوم به «هواسا» روز یکشنبه با ۲۹ هزار و ۶۱۹ تن بنزین به بندر الحدیده رسید.

شرف الدین به سایر جزئیات مربوط به چگونگی رهاسازی این کشتی اشاره نکرد، این درحالی است که ائتلاف عربی نیز در این باره هیچ اظهار نظری نکرده است.

مناطق تحت کنترل انصارالله یمن ماههاست که از کمبود سوخت رنج می برد. انصارالله ائتلاف عربی و دولت فراری یمن را عامل توقیف کشتی های نفتی و جلوگیری از ورود آنها به بندر حدیده معرفی کرده است.

ائتلاف سعودی همچنان ۲۲ کشتی حامل مواد نفتی و مواد غذایی را در بندر «جیزان» در غرب این کشور توقیف کرده است. ائتلاف سعودی در حالی این کشتی‌ها را توقیف کرده است که یمن حدود شش سال است در محاصره قرار دارد و مردم این کشور در بدترین وضعیت زندگی قرار دارند.

عربستان از فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد.

بر اثر این تجاوز، تاکنون هزاران یمنی کشته شده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

کد خبر: ۵۲٬۹۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha