۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۸
فورد موستانگ سرکش‌تر می‌شود
۷۵۰ اسب بخار قدرت

فورد موستانگ سرکش‌تر می‌شود

می‌توان گفت سال آینده جنگ اسب بخار در دیترویت آغاز خواهد شد که این موضوع به سمت شرکت جنرال موتورز نیز پیش خواهد رفت.

بازار؛ گروه خودرو: فورد با محصولات و خودروهای اسطوری خود در دنیا به عنوان یکی از خودروسازان بزرگ تلقی می‌شود، اما مهم‌ترین نکته‌ای که فورد را به عنوان یک اسپرت ساز مطرح تبدیل کرده است، طراحی پیشرانه‌های آن است. این خودروساز پیشرانه‌های مختلفی را تا کنون معرفی کرده که اغلب خودرو را برای مسابقات خیابانی آماده می‌کند. به تازگی فورد تصمیم گرفته، یک پیشرانه ۷.۳ لیتری با آرایش وی شکل هشت سیلندر به یک سوپرشارژر پر قدرت تبدیل کرده که آن را بیش از گذشته نیرومند کرده است.

فورد اعلام کرده است که از یک پیشرانه ۵.۸ لیتری با آرایش وی شکل هشت سیلندر که طراحی جدید جعبه‌ای داشته برای موستانگ شلبی جی تی ۵۰۰ مدل ۲۰۲۰ انتخاب کرده است. عملکرد این پیشرانه به گونه‌ای بهبود یافته که علاوه بر افزایش توان، با کمترین تغییرات بیشترین بازده را می‌دهد. جی تی ۵۰۰ در حال توسعه پیشرانه‌ای برای بهبود عملکرد شلبی جی تی ۳۵۰ هست که بتواند ۷۶۰ اسب بخار قدرت را فراهم و به یکی از محصولات پرقدرت این کمپانی تبدیل شود.

با این حال، هنوز موستانگ از رقیب خود یعنی دوج چلنجر عقب افتاده است، زیرا رقیب جهانی‌اش پیشرانه‌ای با قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار داشته که می‌تواند سرعت را به معنای حقیقی در اسطوره‌های آمریکایی معنا کند. هرچند که این پیشرانه برای خطوط تولید خودروساز استفاده نخواهد شد و در صورت تیون کردن اقدام به نصب آن خواهند کرد، اما رقابت بر سر ساخت خودرو قدرتمند همچنان وجود دارد. می‌توان گفت سال آینده جنگ اسب بخار در دیترویت خواهد بود که این موضوع به سمت شرکت جنرال موتورز نیز پیش خواهد رفت.خودروسازان در رقابت برای تولید محصولات قوی‌تر برای بازار هستند.

کد خبر: ۵۲٬۹۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha