۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
ایجاد فرماندهی واحد، حلال مشکلات اقتصادی
نماینده مردم تهران در مجلس مطرح کرد

ایجاد فرماندهی واحد، حلال مشکلات اقتصادی

موسوی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد هماهنگی در تیم اقتصادی کشور و فرماندهی واحد، حلال مشکلات اقتصادی است.

به گزارش بازار، سید نظام الدین موسوی گفت: امروز نظام اقتصادی کشور بیش از تحریم ها، متاثر از فقدان فرماندهی منسجم و ناهماهنگی‌های داخلی است و در صورت رفع این معضل نیازی نیست در انتظار مشخص شدن نتیجه انتخابات در نقطه‌ای از دنیا باشیم.

وی گفت: امروز نظام اقتصادی کشور نیازمند اصلاحات ساختاری در حوزه‌های همچون نظام بانکی، سیستم مالیاتی است و با استقرار دولت الکترونیک و شفافیت در تمامی حوزه ها، بسیاری از تخلفات و دلالی‌های برچیده خواهد شد.

موسوی، قطع وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی را دیگر اصلاح ضروری نظام اقتصادی کشور دانست و گفت: این موضوع بارها مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و ایشان سال‌ها پیش از تحریم ها، براین نکته تاکید داشته اند، چراکه ساختار وابسته به نفت موجب نابودی و تنبلی اقتصاد کشور می‌شود.

وی افزود: پرهیز از خام فروشی در تمامی حوزه ها، بستر ساز ایجاد ظرفیت‌های جدید در اقتصاد کشور می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحولات اخیر در هیئت حاکمه آمریکا و نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور گفت: آنچه مسلم است، میان دو نامزد انتخابات اخیر ریاست جمهور آمریکا جوبایدن و ترامپ هیچ تفاوتی در خصوص مواضع آن‌ها در قبال اصول جمهوری اسلامی وجود ندارد، این نکته در سوابق روسای جمهور وابسته به هر یک از این دو حزب آمریکا مشهود است و تنها تفاومت در رویکردهای این دوحزب است.

وی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری در خصوص رویکرد روسای جمهور این دو حزب و وجود مشت آهنین در زیر دستکش مخلملی در تعامل آن‌ها با نظام‌های مستقل، گفت: این دو حزب همواره در درون خود برای سیاست‌های داخلی اختلافاتی داشته اند و همین اختلافات در برخی مواقع زمینه ساز عریان شدن چهره اصلی لیبرال دمکراسی می‌شود، اما در خصوص سیاست خارجی در طول ۴۰ سال گذشته ماهیت سیاست خارجی تمامی دولت‌های دمکرات و جمهوری خواه در قبال جمهوری اسلامی ایران، فلسطین، غرب آسیا و شمال آفریقا تغییری نکرده است.

وی در ادامه گفت: زیرساخت تمامی تحریم‌های موجود علیه ایران در زمان اوباما بنا گذاشته شد، در آن زمان بایدن معاون اول آقای اوباما بود، لذا به لحاظ مشی و شیوه هاو تاکتیک‌ها بایدن با ترامپ اختلافی ندارند و فقط تفاوت در شیوه هاست و در عمل همان مشت آهنین در دستکش مخملی است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به برخی مباحث مطرح شده در خصوص احتمال بازگشت مجدد آمریکا به برجام گفت: برگشت به برجام یک وقتی مثمر ثمر است که آن‌ها به برجام مدنظر ایران برگردند، اما در شرایط کنونی اصولا چیزی از برجام باقی نمانده و تنها یک صورت ظاهر است، این حقیقت در زمان اوباما از سوی رئیس کل بانک مرکزی وقت ایران عنوان و گفته شد که از برجام هیچ چیزی گیر ایران نیامده است.
وی افزود: اصولا برجام در همان زمان اوباما، چیزی جز یک استثنای حقوقی نبود و حتی در همان زمان ۳۷ سناتور آمریکا با انتشار بیانه‌ای اعلام کردند، دولت بعدی آمریکا متعهد به این توافقنامه نخواهد بود، لذا اگر قرار بود حتی اوباما هم گفت" من راه را برای رئیس جمهور بعدی آمریکا باز کردم " این بدان معنا بود که من تمام برگ‌های برنده ایران در زمینه هسته‌ای را گرفته ام و چیزی به ایران نداده ام.
آقای سید نظام موسوی تصریح کرد: اصولا آمریکا در برجام تعهدات متعددی داشت و ایران هم برجام را مشروط پذیرفت، اما هیچ یک از این شروط تعیین شده از سوی شورای امنیت ملی و مقام معظم رهبری انجام نشد و ما سراسیمه به تعهدات عمل کردیم و در مقابل آمریکایی‌ها هیچ یک از تعهدات خود را عملی نکردند.

وی تاکید کرد: جوبایدن باید به برجامی بازگردد که مد نظر ایران است، اینکه برخی امروز دامن می‌زنند با پیروزی بایدن باید مذاکره کنیم، اگر قرار به مذاکره منهای تعهدات آمریکا باشد با همان ترامپ هم می‌شد مذاکره کرد.

این نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ما تفاوتی میان بایدن و ترامپ به لحاظ حقوقی نمی‌بینیم، بلکه آنچه مهم است تعهدات آنهاست تعهدادی که آمریکایی‌ها به ان عمل نمی‌کند.

وی افزود: امروز عده‌ای به دنبال شرطی کردن جامعه هستند و می‌گویند با پیروزی بایدن باید به دنبال راهی برای مذاکره باشیم، راه طی شده‌ای که از اوباما تا ترامپ طی کردیم و نتیجه آن دلار ۳۰ هزار تومانی و سکه ۱۶ میلیونی و پراید ۱۰۰ میلیونی شد، این درحالی است که مومن دوبار از یک سوراخ گزیده نمی‌شود، لااقل از آمریکایی‌ها کمی ایده بگیریم، بخاطر منافع ملی و نظام سیاسی حتی از رئیس جمهور مستقر خود هم می‌گذرند و مقابل آن می‌ایستند.

سید نظام موسوی با اشاره به نگاه دوگانه نظام رسانه‌ای آمریکا به چالش انتخابات اخیر این کشور و دفاع از سانسور هم گفت: در حالی که نظام رسانه‌ای آمریکا در قبال تحولات سیاسی بقیه کشورها بر آزادی رسانه تاکید می‌کند، در قبال برخی کشورها که پیرو سیاست‌های آمریکا نیستند و در شرایط سخت محدودیت‌هایی برای رسانه‌ها ایجاد می‌کنند دم از لزوم آزادی رسانه‌های می‌زنند، خود در انتخابات اخیرشان عملا به سانسور سخنان رئیس جمهور مستقر اقدام می‌کنند و حتی توئیتر به محتوای پیام‌های رئیس جمهور دست می‌برد و یا اقدام به تغییر بیوگرافی رئیس جمهور در صفحه شخصی او می‌کند و پیش از قطعی شدن نتیجه انتخابات از او به عنوان رئیس جمهور سابق یاد می‌کند.

وی افزود: در جریان انتخابات اخیر آمریکا، شبکه اجتماعی توئیتر از ابتدا به ستاد آموزش سیاسی تبدیل شده بود و پیشاپیش اعلام کرد با توجه به اینکه ممکن است در این انتخابات برخی مطالب گمراه کننده مطرح شود، برای این قبیل پیام‌ها برچسب گمراه کننده می‌زند، در حالی که اگرچنین پیام‌هایی برای کشور دیگری منتشر شود، چنین کاری نمی‌کند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: همگان شاهد بودند در انتخابات آمریکا تمامی شبکه‌های اصلی وقتی که هنوز به لحاظ حقوقی برنده شدن بایدن اعلام نشده است، وی را پیروز انتخابات اعلام می‌کنند، اما در ذیل توئیت ترامپ در خصوص پیروزی در انتخابات می‌نویسند، این پیام تایید نشده است.

وی در ادامه گفت: همین رویکرد در بحران وال استریت هم در فضای رسانه‌ای آمریکا به عینه دیده شد، به گونه‌ای که یکی از نشریات آمریکایی خطاب به برگزار کنندگان این تجمع می‌گوید: شما هر کاری می‌خواید انجام دهید، ولی ما شما را پوشش نمی‌دهیم و فریاد شما به جای نخواهد رسید.

سید نظام موسوی گفت: نمونه بارز این دوگانگی برخورد رسانه‌های آمریکایی با تحولات داخلی و تحولات دیگر کشور را می‌توان در موضع گیری این رسانه‌ها در جریان فتنه ۸۸ دید مقامات این کشور حتی رسما از شبکه اجتماعی توئیتر در آن ایام خواست تا عملیات سرویس و به روزرسانی شبکه را به زمان دیگر موکول کند تا تحولات ایران را پوشش دهد.

وی افزود: همگان بخاطر دارند در ایام فتنه ۸۸ یکی از انتقادها به صداوسیما این بود که چرا شما به نامزد رقیب و معترض اجازه نمی‌دهد حرفش را بزد و صداوسیما متهم به سانسور می‌شد، در حالی که در همان ایام شبکه‌های آمریکا از این موضع حمایت می‌کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: امروز رسانه‌های جریان قالب در آمریکا همچون  سی. ان. ان و فاکس نیوز  و حتی بی. بی. سی در مورد وقایع اخیر انتخابات آمریکا از لفظ فتنه استفاده می‌کند، لفظی که پیش از این در ایران به یک جریان سیاسی داده شد و بی. بی. سی از آن جریان دفاع کرد و لذا این موضوع نشان می‌دهد که لایه و هسته مرکزی هئیت حاکمه آمریکا و دولت پنهانی که وظیفه آن حفظ ساختار و حاکمیت آمریکاست ورود می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره از انتخابات آمریکا، وقوع برخی تنش‌ها پیش بینی می‌شد، اما فارغ از موضوع درگیری‌ها در جریان انتخابات آمریکا انچه که بیش از همه امروز همگان شاهد آن بودند چهره عریان واقعی لیبرال دمکراسی غرب بود.

سید نظام موسوی در ادامه گفت: در این انتخابات همگان شاهد بودند که رئیس جمهور مستقر آمریکا مدعی بروز تقلب در انتخابات می‌شود، یا مدعی می‌شود افرادی که سال ۱۸۰۰ میلادی مرده اند در انتخابات پستی شرکت کرده اند و یا مدعی می‌شود که من با آرای بالا پیروز انتخابات هستم، البته بخش قابل توجهی از حامیان کمپین انتخابات او نیز این اظهارات را بازنشر می‌دهند.

وی افزود: فارغ از اینکه ترامپ مستنداتی برای این ادعاهای خود دارد یا بعد از پیگیری‌های حقوقی رای دادگاه چه خواهد بود؟، موضوع اصلی امروز شکافی است که در جامعه آمریکا ایجاد شده است و این کشور که تاکنون خود را نماد لیبرال دمکراسی می‌دانست و به پشتوانه همین هژمونی درامور حکومت‌های مستقل دخالت می‌کرد به چالش کشیده شده است این را یک مقام رسمی آمریکا برآمده از همین سنت لیبرال دمکراسی با ۷۱ میلیون رای می‌گوید.

کد خبر: ۵۲٬۸۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha