۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
بررسی چرایی دور زدن طرح‌های معیشتی مجلس در دستور کار است
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

بررسی چرایی دور زدن طرح‌های معیشتی مجلس در دستور کار است

قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به مخالفت دولت نسبت به طرح های معیشتی مجلس گفت: دولت تلاش دارد کلیت طرح مجلس را به باد هوا تبدیل کرده و کاری کند تا مورد تایید شورای نگهبان قرار نگیرد.

به گزارش بازار، جعفر قادری با اشاره به مخالفت دولت با برخی پیشنهادات بودجه ای مجلس در راستای حمایت معیشتی از مردم، به «صبح وگفتگو» گفت: نماینده ها تاکید دارند بخش های مد نظر دولت بصورت لایحه به مجلس ارائه شود که پس از تصویب، چیزی مورد مخالفت دولت قرار نگیرد و در رسانه ها اعلام مخالفت کند!

وی اینگونه ابزارهای را تنها برای حمله به مجلس از سوی دولت خواند و تصریح کرد: ما در کمیسیون ۳۰ هزار میلیارد تومان را مصوب کردیم ولی شخصا معتقد بودم پیش بردن طرح های این چنینی بدون نظر دولت، ابزاری برای اختلاف بیشتر میان دو قوه بدست می دهد.

قادری با بیان اینکه نباید با چنین اقداماتی نمک بر زخم مردم پاشید، ادامه داد: دولت تلاش دارد کلیت طرح مجلس را به باد هوا تبدیل کرده و کاری کند تا مورد تایید شورای نگهبان قرار نگیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: فعال کردن حساب الکترونیک حتی اگر مزیتی نداشته باشد این امکان را فراهم می کند که ارز نیمایی برای خرید کالای اساسی بدست مردم می رسد.

همچنین جواد اسماعیلی، کارشناس مسائل اقتصاد در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو، طرح مصوب مجلس را بسیار موفق دانست و در عین حال گفت: امروز شرایط خوبی برای این طرح نبود چون دولت مخالف است.

وی افزود: در شرایط مخالفت دولت که مجری قانون است، مصوبه های این چنینی جز دعوا و التهاب در جامعه هیچ عایدی ندارد.

اسماعیلی اجرای چنین طرحی را در دولت بعدی خوب دانست و گفت: دولت باید دارایی خود را بفروشد و بودجه مورد نظر مجلس را آماده کند و این در حالی است که در سال ۱۴۰۰ به موضوعات انتخاباتی ورود می کنیم.

این تحلیلگر اقتصادی ادامه داد: ان شاالله مجلس تحمل کند تا طرح در دولت بعدی اجرایی شود چراکه در دولت روحانی قطعا اجرایی نخواهد شد.

کد خبر: ۵۲٬۸۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha