۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
نبود صنایع تبدیلی موجب خروج دام از خراسان شمالی می‌شود
مدیر امور دام خراسان شمالی:

نبود صنایع تبدیلی موجب خروج دام از خراسان شمالی می‌شود

بجنورد- مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: نبود واحدهای تولیدی، صنایع بسته‌بندی و فرآوری محصولات دامی در استان موجب شده تا دام به‌صورت خام و بدون ارزش‌افزوده از استان خارج شود.

به گزارش بازار به نقل از سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی، مهدی شکاری بر لزوم ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان در حوزه دام و طیور تأکید کرد و اظهار داشت: سالانه ۷۰۰ هزار رأس دام مازاد بر نیاز استان به‌صورت زنده و پرواری برای کشتار به دیگر استان‌ها حمل می‌شود.

وی افزود: این میزان دام تولیدی استان به‌صورت خام به استان‌های گلستان، تهران، خراسان رضوی و یزد حمل شده و پس از کشتار روانه بازار می‌شود.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: استان خراسان شمالی از نظر واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی حوزه دامی بسیار فقیر است و تنها یک کشتارگاه صنعتی در استان با ظرفیت ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن فعال است.

شکاری در خصوص قاچاق دام نیز گفت: قاچاق دام کشور بیشتر از مرزهای غربی انجام می‌شود و دام خراسان شمالی به‌صورت قاچاق خارج نمی‌شود اما بخشی از دام‌های استان که به سایر استان‌ها حمل شده ممکن است به شکل قاچاق از آن استان‌ها به خارج از کشور منتقل شود.

وی میزان تولید گوشت قرمز در این استان را سالانه افزون بر ۲۲ هزار و ۱۴۰ تن ذکر کرد و گفت: استان در تولید گوشت قرمز در سطح کشور رتبه ۲۱ را دارد و از نظر زنجیره تولید و ارزش در بخش دام سبک و طیور در جایگاه نهم کشور است.

شکاری بر ایجاد زنجیره گوشت قرمز در استان و اجرای طرح اصلاح نژاد دام سبک تأکید کرد و گفت: ارتقای بهره‌وری پرورش دام سبک و افزایش تولید گوشت قرمز و اقتصادی کردن آن ازجمله اهداف این سازمان است.

کد خبر: ۵۲٬۸۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha