۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
روش اجرای طرح «کوپن الکترونیکی» تغییر کرد
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

روش اجرای طرح «کوپن الکترونیکی» تغییر کرد

رضاخواه، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: قرار نیست کالایی بین مردم توزیع شود که بازار سیاه شکل بگیرد؛ این طرح یک اعتبار مانند یارانه است.

به گزارش بازار، مجتبی رضاخواه، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار کرد: با این تورم شدید و افزایش هزینه های مردم نمی توان اقشاری را که هیچ حمایتی از آنها نمی شود نادیده گرفت.

وی اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی را در شریط فعلی ضروری خواند و گفت: در این شرایط تورمی که ۲۰ میلیون نفر از ایرانیان حدأقل حقوق را دریافت می کنند نباید مردم را تنها گذاشت.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در توضیح بیشتر این طرح بیان کرد: کالابرگ الکترونیکی در حقیقت اعتباری است که در اختیار بخشی از مردم قرار می گیرد البته ابتدا قرار بود این اعتبار در قالب کالا به مردم پرداخت شود اما در ادامه به دلیل پیچیدگی های زیاد آن و همراهی نکردن دولت از این روش منصرف شدیم.

رضاخواه درمورد احتمال ایجاد بازار سیاه به دنبال اجرای این طرح گفت: قرار نیست کالایی بین مردم توزیع شود که بازار سیاه شکل بگیرد؛ این طرح در حال حاضر یک اعتبار مانند یارانه است که مردم می توانند هر کالایی را با آن خریداری کنند.

وی افزود: مجلس برای همراهی دولت در اجرای این طرح، چهار منبع درآمدی را معرفی کرد که متأسفانه با منطق غیرکارشناسانه دولت مواجه شد البته مجلس در این شرایط همچنان به حمایت از مردم توجه دارد و منابعی را هم برای اجرای این مشخص کرده که در صورت تصویب مجلس و تأیید شورای نگهبان دیگر مخالفت و موافقت دولت موضوعیتی نخواهد داشت.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تأکید بر اینکه مرکز پژوهشها مخالفتی با این طرح ندارد گفت: ما منابع گوناگونی را مانند حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، اخذ مالیات از تراکنش های مالی بالای ۱۰ میلیون تومان و تغییر نرخ ارز ورودی به دولت پیشنهاد دادیم که نهایتاً با همه راهکارها مخالفت کرد.

وی با بیان اینکه طرح پیشنهادی مجلس به معنای خلق پول جدید نیست افزود: این طرح باید اجرایی شود و اگر هم شورای نگهبان ایراداتی را وارد کند مجلس در جهت رفع ایرادها اقدام خواهد کرد.

رضاخواه از فراهم شدن منبع درآمدی جدید برای دولت سخن گفت و افزود: دولت با این منبع پیشنهادی می تواند طرح را به راحتی اجرا کند و حتی نیازی به چهار پیشنهاد مجلس هم ندارد و آن منبع از محل فروش نفت و فرآورده های نفتی است.

کد خبر: ۵۲٬۷۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha