۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵
 انتقاد از عملکرد حقوقی‌های بازار سرمایه/ از ناآگاهی مردم در بورس سوءاستفاده کردند
عضو کمیسیون برنامه، بودجه مجلس در گفت‌وگو با بازار:

انتقاد از عملکرد حقوقی‌های بازار سرمایه/ از ناآگاهی مردم در بورس سوءاستفاده کردند

رضاخواه عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه حقوقی بازار سرمایه آن زمان که بازار رونق خوبی داشت و قیمت‌ها بالا بود، سهام خود را عرضه و به فروش رساندند اما زمانی که این بازار با رکود مواجه و سقوط کرد برای خرید به بازار رجوع کردند.

مجتبی رضاخواه در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به عدم همراهی دولت و شرکت‌های حقوقی پیرو شرایط بازرا سرمایه گفت: متأسفانه برخی از شرکت‌ها از ناآگاهی مردم و کسب اطلاعات از بورس سوءاستفاده کردند.

وی بیان داشت: متأسفانه حقوقی آن زمان که بازار سرمایه رونق خوبی داشت و قیمت‌ها بالا بود سهام خود را عرضه و سهام خود را به فروش رساندند اما زمانی که این بازار با رکود مواجه و سقوط کرد برای خرید به بازار رجوع کردند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات اظهار داشت: این نوع رفتار اگر چه ممکن است برای یک سازمان موجب سودآوری شود اما ما در واقع این بنگاه‌ها را ایجاد نکردیم که جیب مردم را خالی کرده و تنها خودشان به سود برسند.

وی با اشاره به اینکه مجلس در رابطه با نحوه مدیریت بازار سرمایه کاملا حساس است، اظهار داشت: در این زمینه حتی مجلس جلسات متعددی داشته است؛ در این زمینه رییس و نواب رئیس مجلس درگیر موضوعات این بازاربوده‌اند.

رضاخواه تأکید کرد: علی‌رغم اینکه ما می‌خواهیم این بازار سامان پیدا کند، نباید کاری کنیم که آن کار با اصول اقتصادی در تضاد باشد.

کد خبر: ۵۲٬۶۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha