۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴
آزرده کردن فعال اقتصادی نتیجه خوبی ندارد
عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران:

آزرده کردن فعال اقتصادی نتیجه خوبی ندارد

آرگون، عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران گفت: صدور کارت بازرگانی به نام افراد بدون آدرس و شماره حساب بانکی ممکن نیست و اشاره به کارت بازرگانی افراد سودجو نوعی آدرس غلط دادن و فرار رو به جلوست.

به گزارش بازار، عباس آرگون، عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران افزود: در دوسال گذشته که دسترسی دولت به درآمدهای ارزی کاهش یافته، مسئله ارز صادرکنندگان غیرنفتی مورد توجه قرار گرفته است. بانک مرکزی تلاش کرد با راه اندازی سامانه نیما، نیاز واردکنندگان به ارز را از محل ارز صادرات غیرنفتی رفع کند. در بعضی دوره ها، کمبود ارز در بازار زمینه رشد قیمت را فراهم کرد و دیدیم که در هر دوره افزایش قیمت دلار، انگشت اتهام مسئولان به سوی صادرکنندگان غیرنفتی نشانه رفت. این درحالی بود که در سه ماه گذشته از سال جاری، مرز کشورهای همسایه باتوجه به همه گیری کرونا بسته بود و چالش های تحریم، تجارت با دیگر کشورها و بازگشت ارز حاصل از آن را مشکل کرده بود.

در تازه ترین اظهارنظر درباره عدم بازگشت ارز حاصل از صادرات، دوستان در بانک مرکزی به مسئله کارت های بازرگانی اشاره کردند و اینکه ۷۰ کارت بازرگانی به نام ۷۰ فرد بی خانمان و به اصطلاح کارتن خواب صادر شده و با استفاده از این کارت ها در فضای تجارت کشور تخلفاتی انجام شده است. می توان گفت این سخن هم در راستای دیگر اظهاراتی است که جز آزرده کردن فعالان اقتصادی پیامدی ندارد. اگر در کُنه ماجرا دقت کنیم می بینیم، از اساس صدور کارت بازرگانی به نام افراد بدون آدرس و شماره حساب بانکی ممکن نیست و اشاره به کارت بازرگانی افراد سودجو نوعی آدرس غلط دادن و فرار رو به جلوست.

در شرایطی که سرعت تحولات بین المللی و اثرپذیری اقتصاد ایران از این تحولات افزایش یافته، به آرامش داخلی برای اجرای تصمیم های درست و در عین حال سخت نیاز داریم. در این فضا به همکاری  و تعقل نیاز داریم تا در سایه بررسی هوشمندانه جوانب کار، بهترین مسیر را در پیش بگیریم. فراموش نکنیم که فعالان اقتصادی در خط مقدم این جنگ تمام عیارند که برای ادامه نبرد، به روحیه نیاز دارند، نه آزردگی خاطر.

کد خبر: ۵۲٬۶۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha