۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
جشن سرمایه‌گذاران آمریکا از برد بایدن

جشن سرمایه‌گذاران آمریکا از برد بایدن

سرمایه‌گذاران پیروزی بایدن را در پست ریاست جمهوری ایالات متحده جشن می‌گیرند.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، روز شنبه و پس از اعلام برد جو بایدن دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در شبکه های بزرگ، سرمایه گذاران و مدیران مالی نفس راحتی کشیدند، پس از چند روز گزارش متناقض در مورد اینکه چه کسی می تواند کاخ سفید را برای دوره بعدی اداره کند، اطمینان پیدا کردند.

گرچه دونالد ترامپ، رییس جمهور فعلی گفت که در دادگاه با نتایج مبارزه خواهد کرد، وال استریتی ها که اظهار نظر کردند که در نهایت بایدن موفق خواهد بود. پیش بینی کنندگان انتخابات ریاست جمهوری را برای بایدن خواستار شدند.

شاخص های اصلی سهام ایالات متحده بزرگترین سود هفتگی خود را از آوریل، این هفته به ثبت رسانده اند، زیرا سرمایه گذاران پیش بینی می کنند که بایدن پیروز شود و جمهوری خواهان سنا را حفظ کنند. سرمایه گذاران گفتند: این سناریو می تواند دستی ثابت تر ایجاد کند که انگیزه های چپ گرایانه را برای مالیات یا مقرراتی که شرکت ها را تحت فشار قرار می دهد بررسی کند.

با این حال، خطرات طولانی مدت قیمت دارایی ها در روزها و هفته های آینده وجود دارد. جمهوری خواهان قبلاً چندین پرونده قضایی در مورد شمارش آرا تشکیل داده اند و ترامپ گفت که کمپین انتخاباتی وی پرونده های بیشتری را تشکیل می دهد. این دادخواست می تواند روند انتخابات را به تأخیر بیندازد.

همچنین تمرکز سرمایه گذاران به سنا معطوف شده است، که قبل از انتخابات دور دوم درجورجیا در۵ ژانویه بلاتکلیف مانده است. فراتر از این نبردها، سرمایه گذاران نگران افرادی هستند که بایدن باید در کابینه خود منصوب کند. برخی از این مقامات در حال مذاکره با کنگره در مورد بسته حمایتی هستند و اختیارات گسترده ای در تهیه قوانین وال استریت دارند.

رییس فعلی فدرال رزرو ایالات متحده و مشاور سابق مک کینزی به عنوان وزیر خزانه داری احتمالی مطرح شده است، در حالی که بایدن قبلاً از تنظیم کننده سابق بازار مشتقات و بانکدار گلدمن ساکس برای مشاوره در مورد تنظیم مالی کمک گرفته است.

مدیر اجرایی جی پی مورگان، در بیانیه ای گفت: اکنون زمان اتحاد است. وی افزود: ما باید به نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا احترام بگذاریم و مانند هر انتخابات دیگر تصمیم رای دهندگان را ارج نهیم و از انتقال مسالمت آمیز قدرت حمایت کنیم.

مدیر اجرایی سابق یو بی اس که اکنون ۳۲ مشاور را اداره می کند، مشتاق بود: من به وجد آمده ام، احساس آرامش می کنم و به آینده این کشور عمیقاً امیدوار هستم. صنعت مالی واکنش حبابی نشان نداد: شهرهای بزرگ از نیویورک تا سانفرانسیسکو روز شنبه جشن و شادی فوران کردند. اگرچه ترامپ بدون شک از حمایت قابل توجهی در سراسر کشور، از جمله در وال استریت برخوردار است، سال ۲۰۲۰ برای ایالات متحده سال سختی بوده است.

ویروس کرونا ویرانی زیادی به کشور وارد کرده و تاکنون ۲۳۶۵۰۰ نفر را به کام مرگ کشانده است، در حالی که ناآرامی های اجتماعی پیرامون کشته شدن جورج فلوید سیاهپوست توسط پلیس، تنها باعث اختلافات موجود شده است.

مشاور ارشد اقتصادی گروه آلیانز، اظهار امیدواری کرد که دولت بایدن بتواند با کنگره همکاری کند تا بتواند این بیماری همه گیر را کنترل کند و بسته محرک اقتصادی را برای آمریکایی های مبارز تصویب کند.

وی گفت: این کشور برای مقابله بهتر با افزایش ابتلاهای کووید که خطر از دست دادن زندگی های بیشتر، ایجاد اختلالات بیشتر در معیشت و ایجاد صدمات طولانی مدت اقتصادی، نهادی و اجتماعی را دارد، باید گرد هم آیند.

کد خبر: ۵۲٬۵۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha