۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۶
ضرر کرونایی ۵۷۳ میلیون دلاری بزرگترین شرکت هواپیمایی آمریکای لاتین
تحت تاثیر بحران کرونا اتفاق افتاد

ضرر کرونایی ۵۷۳ میلیون دلاری بزرگترین شرکت هواپیمایی آمریکای لاتین

بزرگترین خطوط هواپیمایی آمریکای لاتین «لاتم» (LATAM) از ضرر ۵۷۳ میلیون دلاری این شرکت در چهار ماه پایانی سال جاری میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۲۰۱۹) در پی همه گیری ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش بازار، خبرگزاری افه اسپانیا نوشت: به دنبال لغو سلسله‌وار پروازها، کاهش شدید تقاضا و خسارت‌های مالی ناشی از گسترش بیماری همه‌گیر کووید- ۱۹، بزرگترین خطوط هواپیمایی آمریکای لاتین «لاتم» (LATAM) دیروز (جمعه) از افت ۸۰.۸ درصدی درآمد این شرکت در چهار ماهه پایانی سال جاری میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۲۰۱۹) خبر داد.

«روبرتو آلبو» مدیر عامل خطوط هواپیمایی لاتم با اشاره به ضرر ۵۷۳ میلیون دلاری این شرکت اعلام کرد: همه این ها عواقب شیوع جهانی و گسترده کووید-۱۹ است و ما در تلاشیم از محل برخی منابع به جبران پیامدهای این بحران بپردازیم.

«رامیرو آلفونسین» مدیر مالی شرکت لاتم نیز با تاکید بر اینکه آمارهای بیان شده هیچگونه جای تعجب ندارد، گفت: همچون بسیاری از شرکت های هواپیمایی جهان، تحت تاثیر محدودیت های شیوع ویروس کرونا، شرایط نابسامان پروازهای داخلی سریعتر از پروازهای بین المللی بهبود خواهد یافت.

شرکت هواپیمایی لاتم که تا پیش از اعلام شرایط هشدار، روزانه حدود یک هزار و ۴۰۰ پرواز به ۱۴۵ مقصد در ۲۶ کشور جهان را در کارنامه خود به ثبت رسانده، از ابتدای ماه آوریل (فروردین) و با بسته شدن مرزها و کاهش چشمگیر تقاضا، ۹۵ درصد از فعالیت‌هایش را به حالت تعلیق درآورده است.

به گزارش ایرنا، تداوم بحران شیوع کرونا به طور قطع تاثیرمنفی جدی بر کارکرد و بقای شرکت‌های هواپیمایی جهان داشته و خواهد داشت. در این دوران شیوع ویروس کرونا سبب متوقف شدن کامل حمل‌ونقل هوایی شده و مدیران بیشتر این شرکت‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که اندک اندک به کمک‌های مالی نیاز پیدا می‌کنند.
این شرکت‌ها امیدوارند از دولت‌ها که آنها نیز به نوبه خود به دلیل کاهش درآمدها با مشکلاتی روبه‌رو هستند، کمک‌های مالی فوری دریافت کنند.

کد خبر: ۵۲٬۴۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha