۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸
اجرای ۳ پروژه برای داخلی کردن تولید انسولین
معاون معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری اعلام کرد

اجرای ۳ پروژه برای داخلی کردن تولید انسولین

قانعی، معاون معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری گفت: سه پروژه در زمینه تولید انسولین در این معاونت دردست اجرا داریم که می‌توان طی یکسال تولید این دارو را داخلی کنیم.

به گزارش بازار، مصطفی قانعی امروز (شنبه) در حاشیه نشست بررسی آخرین وضعیت داروهای حیاتی کشور که در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، افزود: این معاونت با طرح‌هایی که به اجرا درآورده است، از طریق شرکت‌های تولید دارو، ۲۰ مولکول تولید شبه صنعتی انجام داده است و در صورت حل برخی مشکلات این حوزه، قطعا زمینه صادرات به خارج از کشور هم به زودی فراهم می‌شود.

 قانعی با اشاره به اینکه درحال حاضر در کشور هم دارو و هم فناوری موجود است، افزود: دولت باید از پیشنهاد سازمان غذا و دارو در زمینه تولید دارو حمایت کند، این اقدام مسیر را برای صادرات داروهای حیاتی باز خواهد کرد.

معاون معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری همچنین بررسی آخرین وضعیت تولید انسولین را از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه عنوان کرد و گفت: تاکید ما این است که تولید انسولین داخلی شود، در این زمینه ما سه پروژه را در معاونت دردست اجرا داریم که با اجرای آن می‌توان طی یکسال تولید انسولین را داخلی کنیم.

قانعی در ادامه با اشاره به اینکه در صورت اجرای پروژه‌های داخلی برای تولید انسولین از خروج ۳۰۰ میلیون دلار ارز جلوگیری خواهد شد، افزود: توان داخلی برای تولید وجود دارد، ما امیدواریم با کمک دولت و مجلس برخی از مشکلات موجود رفع شود.

کد خبر: ۵۲٬۴۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha