۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳
تدوین نقشه راه هوشمندسازی کنترل‌های آب و برق تا ۲ هفته آینده
عضو هیات رئیسه مجلس خبر داد

تدوین نقشه راه هوشمندسازی کنترل‌های آب و برق تا ۲ هفته آینده

دهنوی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت ملی گاز و شرکت توانیر موظف‌ شدند تا دو هفته آینده برنامه اجرایی هوشمندسازی کنترل‌های برق و گاز را آماده کنند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، نشست مشترک سیدمحسن دهنوی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی امروز(شنبه ۱۷ آبان ماه) با حضور مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مدیرعامل همراه اول، قائم‌مقام معاون توسعه فناوری و رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی، نمایندگانی از شرکت توانیر، ایرانسل و شهرداری تهران به منظور بررسی نحوه اجرای بند (د) تبصره ۱۵ قانون بودجه سال ۹۹ که درباره هوشمندسازی کنترل‌های گاز و برق است، برگزار شد.

دهنوی در این نشست با بیان اینکه هوشمندسازی یکی از ۴ محور مورد نظر مجلس یازدهم است، گفت: این جلسه به منظور نظارت بر نحوه اجرای قانون بودجه سال ۹۹ درباره میزان هوشمندسازی کنترل‌های آب، برق و گاز تشکیل شده است.

وی افزود: قانون بودجه سال ۹۹ تصریح می‌کند که شرکت توانیر و شرکت ملی گاز ایران موظف است با استفاده از ظرفیت اپراتورها زمینه هوشمندسازی کنترل‌ها را فراهم کند.

شرکت ملی گاز و شرکت توانیر برنامه اجرایی هوشمندسازی کنترل برق و گاز را ظرف ۲ هفته آینده ارائه کنند

عضو هیات رئیسه مجلس با اعلام آمادگی مجلس برای کمک به هوشمندسازی کنترل‌های گاز و برق، ادامه داد: شرکت ملی گاز و شرکت توانیر باید برای اجرای قانون بودجه برنامه‌ریزی کرده و به منظور تامین منابع مالی موردنیاز هوشمندسازی کنترل‌های برق و گاز پیشنهادات لازم را ارائه کنند به طور مثال می‌توانند این مهم را از مناطق ۱ و ۲ هر شهر آغاز کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه شرکت ملی گاز و شرکت توانیر باید برنامه اجرایی هوشمندسازی کنترل برق و گاز را ظرف ۲ هفته آینده ارائه کنند، تصریح کرد: شرکت ملی گاز موظف است برنامه موردنیاز برای مجهز کردن ۲ درصد از مشترکان گاز را که حدود ۴۰۰ هزار مشتری می‌شود را آماده و در جلسه آینده ارائه کند.

معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور نقشه راه تامین کنترل‌های هوشمند را تدوین کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: شرکت توانیر نیز ملزم است طی دو هفته آینده برنامه موردنیاز برای هوشمندسازی کنترل‌های برق را آماده و ارائه کند.

دهنوی همچنین از معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور خواست با برگزاری جلسات جداگانه با شرکت ملی گاز و شرکت توانیر نقشه راه تامین کنترل‌های هوشمند را تدوین کند.

در ابتدای این نشست، نمایندگان شرکت ملی گاز، شرکت توانیر و اپراتورها به تشریح اقدامات صورت گرفته در زمینه هوشمندسازی کنترل‌های برق و گاز پرداخته و موانع تحقق این مهم را برشمردند.

لازم به ذکر است که مجتبی رضاخواه و سیدنظام الدین موسوی نیز در این نشست حضور داشتند.

کد خبر: ۵۲٬۳۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha