۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵
نیروهای امنیتی ترامپ را از کاخ سفید بیرون خواهند کرد
ترامپ قصد کناره گیری از قدرت ندارد؛

نیروهای امنیتی ترامپ را از کاخ سفید بیرون خواهند کرد

با وجود اینکه شانس پیروزی بایدن در این انتخابات بالاتر است، ولی ترامپ اعلام کرده است قصد کناره گیری از قدرت را ندارد. مقامات قانونی امریکا اعلام کردند در صورتیکه او از کاخ سفید خارج نشود، نیروهای امنیتی به زور متوسل خواهند شد.

بازار؛ گروه بین الملل: با پیشگامی جو بایدن در چهار ایالت کلیدی  امریکا، شانس پیروزی او بیشتر شده است و حال در مورد کناره گیری  او صحبت می شود. سی ان ان در گزارش خود نوشت: «هر رییس جمهور نرمالی در این شرایط باید یک سخنرانی برای کناره گیری و یک سخنرانی برای پیروزی تهیه کند تا بتواند بعد از اعلام نتایج نهایی انتخابات، این سخنرانی را انجام دهد ولی سخنرانی روز گذشته ترامپ نشان داد که امریکا در این سال با یک رییس جمهور نرمال روبرو نیست و باید برای هر بحرانی آماده باشد.»

خبرنگار سی ان ان در کاخ سفید هم به نقل از کمپین ترامپ گفت: «رییس جمهوری قصد کناره گیری از قدرت و واگذاری آن به جو بایدن را ندارد. او در کاخ سفید می ماند و شکست را نمی پذیرد.»

وی در مورد افرادی که اطراف او در کاخ سفید هستند و به او مشاوره می دهند گفت: «به نظر می رسد هیچ کسی در کاخ سفید  او را با واقعیت مواجه نکرده است. در واقع تمامی افرادی که در تیم او وجود دارند، افرادی هستند که بر دامن ادعای تقلب  آتش می زنند و افزایش تنش در جامعه و در فضای سیاسی امریکا برای آنها امری مثبت است.»

 اما سوال این است که نتیجه این مساله چیست؟ او تلاشی را شروع کرده است که حاصلی ندارد و زمانی که نتیجه آرای مردمی مخالف خواست او باشد، ترامپ و اطرافیانش چاره ای جز خروج از کاخ سفید ندارند؟

گزینه های پیش روی ترامپ چیست؟
اما برای یافتن پاسخی صحیح به سوالاتی که این روزها در اذهان عمومی وجود دارد، سی ان ان با یکی از وکلای کارکشته حوزه انتخابات در واشنگتن مصاحبه کرد و از او سوال کرد که ترامپ برای اثبات ادعای خود چه ابزارهایی در اختیار دارد؟

بن گینسبرگ، وکیل حوزه انتخابات در این مورد به سی ان ان گفت:« بررسی های تاریخی نشان داده است در صورتیکه رییس جمهور در روز انتخابات نتواند دلایل محکمه پسندی برای اثبات ادعای تقلب خود ارایه دهد، بعد از پایان انتخابات دیگر امکان جمع آوری این مدارک را ندارد. تا کنون هم رییس جمهور هیچ مدرکی برای اثبات ادعای خود ارایه نداده است و هیچ مدرکی هم در این زمینه وجود ندارد. دلیل این مساله را می توان در عدم ارایه مدارک به دادگاه های ایالتی دانست.»

 او که یکی از وکلای حامی حزب جمهوری خواه است در پاسخ به این سوال که آیا فردی که بتواند ترامپ را با واقعیت موجود در جامعه آشنا کند و مجبور به پذیرش شکست کند وجود دارد یا خیر گفت:« به نظر می رسد در اطراف او هیچ فرد دانایی که بتواند حقیقت را به ترامپ نشان دهد وجود ندارد. این را می توان در متن سخنرانی تنظیم شده برای او در روز گذشته دید. به نظر من هیچ رییس جمهور مسیولیت پذیری چنین ادعایی را مطرح نمی کند و مردم را به شورش وا نمی دارد. از طرف دیگر او برای تایید ادعای تقلب خود نیاز به تایید مجلس نمایندگان و سنا دارد و احتمال اجماع نظر آنها در این زمینه وجود ندارد.»

آیا ترامپ می تواند در کاخ سفید بماند؟
در پاسخ به این سوال باید گفت که در صورت پیروزی قطعی بایدن در انتخابات ۲۰۲۰، ترامپ نمی تواند در کاخ سفید بماند و او مجبور است در روز ۱۲ ژانویه سال ۲۰۲۱ رسما از کارش کناره گیری کند. در صورتی که خودش شخصا از کاخ سفید خارج نشود، نیروهای امنیتی مسولیت خارج کردن او از کاخ سفید را بر عهده خواهند گرفت که البته برای وجهه امریکا و پست ریاست جمهوری در این کشور بسیار منفی است.

از طرف دیگر مساله شکایت های مطرح شده توسط کمپین ترامپ علیه ایالتهای مختلف در رسانه ها مورد بحث قرار می گیرد. گاردین در این مورد نوشت: «با وجود  اینکه او شکایتهایی را علیه  ایالتهای کلیدی مطرح کرده است ولی به دلیل عدم ارایه اطلاعات دقیق و مدارک کافی در این زمینه، این شکایت ها به نتیجه نرسیده است.»

گاردین به نقل از کارشناسان حقوقی انتخابات در امریکا نوشت: «پروسه شکایت از نحوه شمارش آرا در ایالتهای کلیدی توسط ترامپ  نمی تواند در نتیجه انتخابات تغییری ایجاد کند زیرا پیشگامی بایدن در این رقابت بسیار زیاد است و حتی اگر اشتباهی در شمارش آرای یکی از ایالتها ایجاد شده باشد، او گزینه های دیگری برای پیروزی دارد در حالیکه ترامپ تحت هیچ شرایطی شانس پیروزی ندارد.»

گاردین تاکید کرد با توجه به مدارک و شواهد کنونی، هیچ تقلبی در انتخابات صورت نگرفته است و تمامی مراکز رای گیری و شمارش آرا مجهز به دوربین های مداربسته هستند که رصد عملکرد آنها به سادگی امکان پذیر است.

کد خبر: ۵۲٬۱۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha