۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۹
صدور ۶۰ رای تخلفاتی در موضوع بازارگردانی
معاون حقوقی سازمان بورس خبر داد

صدور ۶۰ رای تخلفاتی در موضوع بازارگردانی

جمالی، عضو هیات مدیره و معاون حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار، از ادامه رسیدگی به پرونده تعداد دیگری از ناشرین متخلف خبر داد که در موعد مقرر، بازارگردان معرفی نکرده اند.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، جعفر جمالی عضو هیات مدیره و معاون حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار، گفت: طی هفته جاری، تعداد ۱۰ پرونده دیگر مورد رسیدگی قرار گرفته و ۶۰ رای تخلفاتی صادر شده است که در این میان ۵۰ نفر از مدیران متخلف محکوم شدند.

به گفته عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، افراد متخلف به مجازات سلب صلاحیت از تصدی سمت مدیریت در نهادهای مالی، کلیه ناشران اوراق بهادار، و تشکل های خودانتظام و پرداخت جریمه نقدی محکوم شدند که مکلفند آن را به حساب خزانه دولت واریز کنند.

وی با اشاره به مقطعی نبودن عملکرد سازمان بورس و اوراق بهادار در برخورد با متخلفین تاکید کرد: حفظ و صیانت از حقوق سرمایه گذاران بازار سرمایه با جدیت در دستور کار خواهد بود و در همین راستا هفته گذشته نیز به تعدادی از پرونده های مربوط به تخلف ناشرین از بازارگردانی اوراق بهادار، رسیدگی شده است.

جمالی تصریح کرد: پیرو تصویب آیین نامه حفظ ثبات بازار سرمایه و صیانت از حقوق سهامداران و سرمایه گذاران، از سوی شورای عالی بورس و  اوراق بهادار، و در اجرای مصوبه مورخ  ۷ مهر ۹۹  هیات مدیره سازمان در خصوص الزام به معرفی بازارگردان توسط هر یک از شرکت های ثبت شده نزد سازمان، موضوع برخورد قانونی با ناشرین متخلف در خصوص تکلیف آنها برای بازارگردانی اوراق بهادار طی هفته گذشته در مدیریت پیگیری تخلفات سازمان بورس و اوراق بهادار آغاز و اطلاعات مربوط به پرونده های رسیدگی شده و آرای صادره به اطلاع سرمایه گذاران و فعالان بازار سرمایه رسید.

کد خبر: ۵۲٬۱۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha