۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
حواشی سخنرانی جنجال بر انگیز؛ چرا ترامپ شکست خورد ولی حزب جمهوری خواه پیروز شد؟
تلاش برای هیچ؛

حواشی سخنرانی جنجال بر انگیز؛ چرا ترامپ شکست خورد ولی حزب جمهوری خواه پیروز شد؟

سهم زیادی از آرای مردمی در امریکا شمارش شده است و شانس بایدن برای پیروزی بسیار بالا است ولی همچنان ترامپ ادعای تقلب را مطرح می کند و تلاش در بر هم زدن آرامش جامعه آمریکا دارد.

بازار؛ گروه بین الملل: دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا در سخنرانی روز گذشته خود در کاخ سفید دوباره بحث تقلب گسترده در انتخابات چرا مطرح کرد و تلاش کرد تا با استفاده از این حربه زمینه را برای تداوم حضور خود در کاخ سفید را فراهم کند. او این ادعا را بدون داشتن مدرکی که تایید کننده سخنانش باشد مطرح کرد و به گفته سی ان ان تمامیت و وحدت امریکا را هدف قرار داد و با بیان این مساله که طرفداران من عصبانی هستند این سیگنال را به مردم داد که عصبانیت خود را نمایان کنند.

نکته مهم این است که خبرنگار سی ان ان در کمپین ترامپ در مورد تماس های تلفنی پی در پی او قبل از سخنرانی و تشویق مردم به اعتراض به نتیجه انتخابات توسط شخص رییس جمهوری صحبت کرد. مساله ای که تا کنون در تاریخ امریکا بی سابقه بوده است. او حتی در پیام های توییتری خود نیز تلویحا در این مورد صحبت کرده بود. از طرف دیگر کمپین بایدن در مورد ضرورت شمارش تمامی آرا و حفظ آرامش تا مشخص شدن نتیجه انتخابات صحبت کرد و حتی در سخنرانی ترتیب داده شده برای بایدن تلاش شد تا تنش از فضای اجتماع کاسته شود.

موضوع مهمی که نیویورک تایمز در مورد آن نوشت این است که ترامپ سناریوی تقلب در انتخابات در صورت شکست را از پیش طراحی کرده بود و حتی قبل از اینکه شمارش آرا به پایان برسد وارد این بازی جدید شد. او حتی در رقابتهای انتخاباتی تمامی جزییات این سناریو را مطرح کرد و از شکایت به دیوان عالی صحبت کرد ولی سوال این است که چرا در آن زمان هیچ یک از مقامات ارشد قضایی و قانونی در امریکا در مقابل این رفتار ترامپ ایستادگی نکردند؟ چرا مقابله ای با سخنان ترامپ انجام نشد و چرا حکمی برای ممنوعیت بیان این سخنان و ادعاهای بی پایه و اساس از طرف رییس جمهور کشور امریکا صادر نشد؟

 این رسانه در ادامه نوشت: «هیچ کس باور نمی کرد رییس جمهوری که با آرای مردمی در سال ۲۰۱۶ روی کار آمد، فردی که سیاست اقتصادی، تجاری و روابط خارجی کشور را زیرو رو کرد، این سناریو را در پیش بگیرد و تلاش کند امریکا را همراه با خود به قهقرا بکشاند.»

اما مساله دیگری که بعد از سخنرانی ترامپ در رسانه ها مورد بحث قرار گرفت این بود که چرا در انتخابات مجلس نمایندگان، تمامی نمایندگان قبلی حزب جمهوری خواه رای لازم برای ورود به مجلس را کسب کرده اند ولی دونالد ترامپ نتوانست در این رقابت پیروز شود؟

مردم تمایلی به انتخاب ترامپ نداشتند
 واشنگتن پست با اشاره به این مطلب که جو بایدن بالاترین میزان رای مردمی در تاریخ معاصر امریکا را به دست آورده است نوشت: «جو بایدن یکی سیاستمدار معقول است و می تواند امریکا را در این دوره سخت و بحرانی هدایت کند. او تجربه هدایت امریکا در دوره ای که کشور با سخت ترین رکود اقتصادی  مواجه بود را دارد. در ان زمان باراک اوباما رییس جمهوری امریکا بود و جو بایدن به عنوان معاون او فعالیت می کرد. آنها توانستند اقتصاد امریکا را نجات دهند و این بار هم زمانی بایدن وارد کاخ سفید می شود که امریکا در سخت ترین چالش تاریخی خود قرار دارد. هم بحران کرونا در کشور بسیار زیاد است و هم اقتصاد با مشکلات زیادی روبرو شده است.»

این رسانه در ادامه نوشت: «اینکه در مجلس نمایندگان تمامی کاندیداهای حزب جمهوری خواه رای آورده اند ولی دونالد ترامپ نتوانسته است برای دور دوم به عنوان رییس جمهور انتخاب شود نشان می دهد مردم طرفدار سیاستهای حزب جمهوری خواه هستند  ولی با شخص ترامپ و نحوه مدیریت او مشکل دارند. مردم تمایلی برای ادامه حضور فردی که تمامی ساختارهای کشور را زیر سوال می برد، بسیاری از سخنانش دروغ است و بعد از هر سخنرانی باید کارشناسان زیادی برای یافتن بخش های صحیح و بیان دروغ های رییس جمهوری کار کنند، ندارند و این کاملا در آرای مردم مشخص است. در واقع مردم امریکا در دوره قبل با انتخاب دونالد ترامپ اشتباه کردند و در نظر دارند این اشتباه را جبران کنند.»

کمپین بایدن آماده مبارزه با ترامپ می شود
از طرف دیگر در این سخنرانی دونالد ترامپ اعلام کرد که شکایت هایی را در مورد انتخابات به دیوان عالی ارجاع می دهد. ادعایی که تا کنون صحت آن اثبات نشده است و در مقابل کمپین بایدن رسما اعلام کرد در صورتیکه ترامپ قصد شکایت به دیوان عالی را دارد، بایدن هم یک تیم حقوقی برای دفاع از خود و ساختار سیاسی و انتخاباتی امریکا تشکیل داده است و به مبارزه با ترامپ ادامه می دهد.

این اولین بار طی ۲۶ سال اخیر است که یک رییس جمهوری تنها برای یک دوره در کاخ سفید بوده است و با توجه به عملکرد ترامپ در این دوره و ادعاهای وی در مورد انتخابات و تقلب و دیگر سیاستهای اجرا شده توسط وی طی سالهای گذشته، هیچ شانسی برای بازگشت او به دنیای سیاست یا حضور یکی از اعضای خانواده او در این سطح وجود ندارد.

کد خبر: ۵۲٬۱۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha