۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴
گرانی‌ ارز و کمبود عرضه، تلاطم قیمتی در محصولات فولادی را بیشتر کرده است
عضو اتاق بازرگانی ایران:

گرانی‌ ارز و کمبود عرضه، تلاطم قیمتی در محصولات فولادی را بیشتر کرده است

کاوه، فعال صنعتی و عضو اتاق بازرگانی ایران، با بیان اینکه افزایش قیمت کالاها در بورس ربطی به میزان عرضه و تقاضا ندارد افزود: گرانی‌های ارزی و کمبود عرضه، تلاطم قیمتی و جهش قیمتی این محصولات را بیشتر کرده است.

به گزارش بازار، امیرحسین کاوه، فعال صنعتی و عضو اتاق بازرگانی در رابطه با قیمت بالای فولاد در بورس کالا گفت: قیمت‌ها در بورس کالا از دو گزینه قیمت جهانی و قیمت دلار تاثیر می‌گیرند، لذا به محض افزایش نرخ دلار، قیمت تمام محصولات بورس کالا اعم از فولاد و مس و پتروشیمی هم افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت کالاها در بورس ربطی به میزان عرضه و تقاضا ندارد افزود: گرانی‌های ارزی و کمبود عرضه، تلاطم قیمتی و جهش قیمتی این محصولات را بیشتر کرده است.

عضو اتاق بازرگانی تأکید کرد: فولادسازان علاوه براینکه سودشان حفظ شده بلکه تا ۹۰ درصد هم افزایش سود داشتند، لذا خیال سهامداران از بابت افزایش سودآوری فولاد باید راحت باشد.

کاوه نگرانی مردم و مسئولان از فولاد را در درجه نخست ناشی از گرانی و بعد بحث کمبود دانست و گفت: ما در حال حاضر کمبود فولاد نداریم؛ واردات فولاد چین در ۹ ماهه اول امسال نسبت به ۱۳ سال قبل، ۱۰ برابر شده و صادرات فولاد ایران به چین هم حدود ۶ درصد بوده است.

این فعال صنعتی با بیان اینکه محدوده تولید و مصرف ما کاملاً مشخص است، گفت: کسانی که از بورس کالا خرید و فروش می‌کنند همگی دارای کد و هویت هستند و هیچ موضوع مجهولی وجود ندارد و تنها عامل ناشناخته در بورس کالا، قیمت جهانی و قیمت دلار است.

عضو اتاق بازرگانی با بیان اینکه مکانیزم قیمت گذاری فولاد بر اساس قیمت جهانی و دلار است تأکید کرد: اگر مجلس این مکانیزم را قبول ندارد می‌تواند یک مکانیزم دیگری را طراحی کند.

کد خبر: ۵۲٬۱۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha