۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
کاهش قیمت مرغ، در صورت تأمین نهاده ها با قیمت مصوب
نائب رئیس کانون مرغداران گوشتی مطرح کرد

کاهش قیمت مرغ، در صورت تأمین نهاده ها با قیمت مصوب

اسدالله نژاد، نائب رئیس کانون مرغداران گوشتی کشور گفت: تامین نهاده‌ها با قیمت مصوب میل به جوجه ریزی را در تولیدکنندگان افزایش می‌دهد و بازار مرغ را به ثبات میرساند.

به گزارش بازار، حبیب اسدالله نژاد افزود: با وجود برخی ایرادات در سامانه بازارگاه این ویژگی که اخیرا در این سامانه ایجاد شده و امکان خرید مستقیم نهاده‌ها توسط واحدهای مرغداری را فراهم کرده، بسیار مثبت است البته مشروط بر اینکه نهاده‌ها به موقع و بطور کامل با نرخ مصوب تامین شود و بارگیری هم به موقع صورت پذیرد.

وی اضافه کرد: اگر این اتفاقات رخ دهد می‌توانیم امیدوار باشیم که انگیزه تولید در واحدهای مرغداری ایجاد شود و جوجه ریزی افزایش یابد، اما اگر تامین و توزیع نهاده‌ها از طریق سامانه بازار گاه بطور کامل و در موقع مناسب صورت نگیرد قطعا این سامانه کاربرد اصلی خود را از دست می‌دهد و نمی‌تواند کارایی لازم را داشته باشد.

نائب رئیس کانون مرغداران گوشتی با تاکید بر اینکه با تامین نهاده‌ها به قیمت مصوب و افزایش میل و رقبت برای جوجه ریزی ثبات به بازار مرغ می‌آید تصریح کرد: با ایجاد ثبات در نهایت شاهد پایین آمدن قیمت مرغ در بازار خواهیم بود و بازار سیاه نهاده‌های دامی جمع می‌شود.

وی با بیان اینکه نهاده‌هایی که هم اکنون در بازار وجود دارند همه با ارز دولتی تامین شده است تاکید کرد: شایسته نیست در شرایط اقتصادی فعلی کشور و مردم بواسطه نظارت نداشتن دستگاه‌های مسئول و توزیع نامناسب، این نها ده‌ها سر از بازار سیاه در بیاورند.

اسد الله نژاد با اشاره به انتقال برخی وظایف کنترل بازار محصولات کشاورزی از وزارت صمت به کشاورزی گفت: امیدواریم با توجه به اشرافی که وزارت جهاد کشاورزی به مشکلات و معضلات بخش کشاوزی دارد این جابجایی منجر به رفع سریعتر چالش‌ها و بحران‌های این بخش شود.

کد خبر: ۵۲٬۱۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha