۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱
برنامه ریزی برای کشت ۲۰ هزار هکتار دانه روغنی کلزا در ایلام
رئیس جهاد کشاورزی ایلام خبر داد؛

برنامه ریزی برای کشت ۲۰ هزار هکتار دانه روغنی کلزا در ایلام

ایلام- اقدسی، رئیس جهاد کشاورزی ایلام با اشاره به برنامه ریزی برای کشت ۲۰ هزار هکتار دانه روغنی کلزا، گفت: این استان جزو مناطق مستعد کشت این دانه روغنی است.

محمدعلی اقدسی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در سال‌های اخیر کشت کلزا در ایلام رونق گرفته به طوری که در حال حاضر ایلام جزو شش استان برتر کشور در زمینه کشت کلزا است.

وی با بیان اینکه دهلران و مهران قطب های تولید کلزا در ایلام هستند، افزود: با توجه به نیاز کم کشت کلزا به آب و داشتن صرفه اقتصادی برای کشاورزی، کشت این محصول در استان رونق گرفته است.

اقدسی با اشاره به برنامه ریزی برای کشت کلزا در ۲۰ هزار هکتار اراضی ایلام در سال جاری، افزود: تاکنون ۱۲ هزار هکتار از برنامه پیش بینی شده کشت کلزا در استان عملیاتی شده است.

رئیس جهاد کشاورزی ایلام گفت: پیش بینی می‌شود ۲۵ هزار تن کلزا در سال زراعی جاری برداشت شود.

وی با اشاره به اینکه با توسعه اراضی آبی در ایلام در سال های آینده میزان اراضی کشت کلزا در استان افزایش خواهد یافت، افزود: احداث یک کارخانه روغن‌کشی در استان یکی از صنایع تبدیلی مورد نیاز برای مردم استان است.

اقدسی با اشاره به اینکه هنوز بارشی در فصل پاییز در استان ثبت نشده است، افزود: از هفته آینده کشت محصولات کشاورزی پاییزه در استان رونق بیشتری خواهد گرفت.

وی گفت: سالانه بطور متوسط حدود ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی زراعی استان ایلام به کشت غلات و دانه های روغنی اختصاص می یابد.

کد خبر: ۵۲٬۱۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha