۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۷
افزایش قیمت پوشک، ناشی از افزایش قیمت مواد اولیه است
مدیرکل دفتر صنایع نساجی، پوشاک سلولزی وزارت صمت:

افزایش قیمت پوشک، ناشی از افزایش قیمت مواد اولیه است

محرابی، مدیرکل دفتر صنایع نساجی، پوشاک سلولزی وزارت صمت گفت: در سطح عرضه انواع پوشک در کشور هیچ گونه کمبودی وجود ندارد و افزایش قیمت محصولات ناشی از افزایش قیمت ارز و مواد اولیه است.

به گزارش بازار، افسانه محرابی مدیرکل دفتر صنایع نساجی، پوشاک سلولزی وزارت صمت گفت: ۲۶۵ واحد تولیدکننده انواع پوشک بچه و بزرگسال و نوار بهداشتی در کشور فعال هستند که ظرفیت تولید ۵۰۰ هزار تن پوشک را دارند منتهی مصرف پوشک در کشور حدود ۱۱۵ تا ۱۲۰ هزار تن است که تولیدکنندگان هم به همین میزان تولید می‌کنند.

محرابی افزود: مشکل اساسی طی این ۲ سال اخیر بحث تحریم و محدودیت منابع ارزی بوده است و با توجه به این که ۷۰ درصد مواد اولیه واحدها وارداتی است قیمت نهایی محصول از نوسان نرخ ارز تاثیر می‌گیرد و افزایش قیمت‌ها ناشی از کمبود در سطح بازار نیست.

مدیرکل صنایع سلولزی وزارت صمت با اشاره به کاهش ۹ درصدی تولید برخی محصولات نسبت به سال گذشته گفت: این میزان کاهش در سطح عرضه تاثیری نداشته است و با ترخیص مواد اولیه از گمرک قابل جبران است.

او گفت: در این گروه کالایی خوشبختانه واسطه گری و دلالی مواد اولیه وجود ندارد و تولیدکننگان بزرگ خودشان واردکننده مواد اولیه شان هستند.

محرابی در خصوص تولید مواد اولیه صنعت پوشک در کشور هم گفت: طرح تولید مواد اولیه این گروه کالایی در کشور ریخته شده، و کار در دست اقدام است و می‌توان گفت حدود ۴۰ درصد پیشرفت دارد.

مدیرکل صنایع سلولزی وزارت صمت افزود: اگر بتوانیم مواد اولیه محصولات را در داخل کشور تهیه و تولید کنیم به راحتی می‌توانیم ۲ برابر ظرفیت کنونی را تولید کنیم و صادرات محصولات را توسعه دهیم.

محرابی گفت: با تولید کنندگان صحبت شده تا ۳۰ درصد از محصولاتشان را با قیمت ارزان‌تر در اختیار اقشار ضعیف قرار دهند.

سامان عظیمی عضو انجمن صنایع سلولزی نیز با اشاره به تاثیر مستقیم نرخ ارز بر قیمت نهایی محصولات سلولزی گفت: کمبود محصولات سلولزی در کشور نداریم و اتفاقات پیش آمده ناشی از کمبود مواد اولیه برخی از سایزهاست که به محض تامین، تولید آن سایزها هم تسریع می‌شود.

او با بیان این که در امر تولید جای نگرانی نیست گفت: اگر شرایط استفاده ار ارز ارزان‌تر فراهم شود با کاهش هزینه‌های تامین مواد اولیه نرخ محصولات هم کاهش پیدا خواهد کرد.

عظیمی هم با رد هرگونه واسطه گری در صنعت محصولات سلولزی گفت: دانش فنی و تجهیزات این صنعت همه پیشرفته و به روز است و با تامین مواد اولیه می‌توان یک برابر نیاز کشور را تولید کرد.

کد خبر: ۵۲٬۰۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha