۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۷
«اتحادیه اقتصادی اوراسیا» زمینه افزایش مبادلات تجاری ایران و بلاروس است
سفیر ایران در بلاروس:

«اتحادیه اقتصادی اوراسیا» زمینه افزایش مبادلات تجاری ایران و بلاروس است

«سعید یاری» معتقد است که تحریم های آمریکا علیه ایران در شرایط شیوع پاندمی کووید ۱۹، مصداق بارز «جنایت علیه بشریت» است.

بازار؛ گروه بین الملل:سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلاروس در مصاحبه اختصاصی با بخش خبری ساعت ۲۱(پربیننده ترین بخش خبری ) کانال یک تلویزیون ملی این کشور ضمن تبیین مواضع اصولی سیاست خارجی کشورمان و ارائه تصویر واقعی از تاریخ، تمدن، فرهنگ و زیبائیهای ایران برای افکار عمومی بلاروس، به همکاری های نزدیک بین ایران و بلاروس در سازمان ها و نهادهای بین المللی و همچنین وجود دیدگاه های مشترک و همسو بین دوکشور نسبت به مسائل جهانی اشاره و بر توسعه همکاری های اقتصادی و استفاده از ظرفیت های « اتحادیه اقتصادی اوراسیا» در جهت افزایش مبادلات تجاری دو کشور تاکید کرد.

سفیر ایران با یادآوری سیاست اصولی ج.ا.ایران مبنی بر عدم مداخله در امور داخلی سایر کشورها، ابراز امیدواری کرد که به زودی آرامش کامل در بلاروس حاکم شود.

در ادامه این مصاحبه، سعید یاری با تاکید بر «تروریسم اقتصادی» آمریکا علیه کشورمان، اظهار داشت: تحریم های آمریکا علیه ایران در شرایط شیوع پاندمی کووید ۱۹،  مصداق بارز «جنایت علیه بشریت» می باشد.

یاری با اشاره به اقدام بزدلانه آمریکا در ترور سردار شهید سلیمانی، سیاست «تروریسم دولتی» آمریکا را محکوم به شکست دانست و تاکید کرد که ایران با قدرت، سیاست مبارزه با تروریسم در منطقه و جهان را ادامه خواهد داد.

در پایان، سفیر ج.ا.ایران از طرف دولت و ملت ایران، برای دولت و ملت دوست بلاروس آرزوی سلامتی و پیشرفت نمود.

کد خبر: ۵۲٬۰۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha