۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹
جزییات شکایت ترامپ از سه ایالت کلیدی؛ تا کنون هیچ شکایتی به دیوان عالی ارسال نشده است
بازار گزارش می‌دهد؛

جزییات شکایت ترامپ از سه ایالت کلیدی؛ تا کنون هیچ شکایتی به دیوان عالی ارسال نشده است

دونالد ترامپ در مورد توقف شمارش آرای پستی در سه ایالت کلیدی به دادگاه های ایالتی شکایت کرده است ولی شکایتهای او تاکنون هیچ نتیجه ای نداشت و شمارش آرای پستی با جدیت ادامه دارد.

بازار؛ گروه بین الملل: شمارش آرا در ایالتهای مختلف امریکا ادامه دارد و رقابت نزدیکی بین دو کاندیدا در چهار ایالت کلیدی پنسیلوانیا، جورجیا، نوادا و آریزونا وجود دارد ولی خبری که این روزها تمامی رسانه ها را به خود مشغول کرده است، خبر شکایت دونالد ترامپ از چندین ایالت است. شکایتی که رسانه های امریکایی آن را بی پایه و اساس و بی نتیجه می دانند و بر این باورند با تداوم شمارش آرا کمپین دونالد ترامپ مجبور به پس گرفتن شکایت های خود خواهد شد.

نشریه گلوبال در این مورد نوشت: «اعتراض ترامپ به نتیجه انتخابات زمانی شروع شد که احساس کرد در این رقابت شکست خورده است. او حتی قبل از انتخابات هم بارها اعلام کرده بود تنها در صورتی در انتخابات شکست می خورد که تقلبی گسترده  اتفاق افتاده باشد و ادعای شکایت به دیوان عالی را از همان زمان مطرح کرده بود. به نظر می رسد دونالد ترامپ در حال حرکت روی یک سناریوی از پیش تعریف شده است و بدون اینکه هیچ مدرکی مبنی بر تقلب داشته باشد و تنها برای حرکت روی اصول سناریوی قبلی خود اقدام به تکرار ادعای تقلب در انتخابات و شکایت از ایالتهای مختلف کرده است.»

اما فارغ از این مساله که اغلب کارشناسان و مقامات رسمی امریکا بر این باور هستند ترامپ نخواهد توانست در این شکایت ها پیروز شود و حتی احتمال پس گرفتن شکایتها با گذر زمان و مشخص شدن پیروزی قطعی بایدن وجود دارد، در این مقاله به جزییاتی از شکایتهای مطرح شده توسط وی می پردازیم.

پنسیلوانیا
کمپین ترامپ در روز چهارشنبه یعنی یک روز بعد از انتخابات از قاضی ارشد دادگاه ایالت پنسیلوانیا خواست تا دستور توقف شمارش آرای پستی را صادر کند و این ادعا را مطرح کرد که این ایالت به صورت کاملا غیر قانونی به جمهوری خواهان اجازه نظارت بر پروسه انتخابات را نداده است. فرماندار پنسیلوانیا این ادعا را نادرست اعلام کرد و تاکید کرد دادگاه این ایالت تاکید کرده است تمامی آرای مردم باید شمارش شود. این ایالت اعلام کرده است حتی آرای پستی که روز بعد از انتخابات هم به دست کمیته برگزاری انتخابات در ایالت پنسیلوانیا رسیده باشد را شمارش خواهد کرد.

با این وجود جمهوری خواهان از دادگاه عالی امریکا خواستند تا تصمیم دادگاه عالی پنسیلوانیا مبنی بر تداوم شمارش آرای ارسال شده از طریق پست تا روز جمعه ششم نوامبر را  مورد بررسی قرار دهد. کمپین ترامپ این شکایت را به صورت رسمی به دیوان عالی  ارجاع داده است. البته قبل از انتخابات هم کمپین ترامپ از دیوان عالی خواسته بود تا دستور ممنوعیت شمارش آرایی که در فاصله روز چهارم تا ششم نوامبر به دست کمیته انتخابات پنسیلوانیا رسیده است را صادر کند ولی دادگاه عالی اعلام کرده بود زمان کافی برای بررسی این مساله و رای دادن در مورد آن ندارد و به همین دلیل ممانعتی در این مسیر ایجاد نکرده بود.

میشیگان
کمپین ترامپ روز چهارشنبه چهارم نوامبر سال ۲۰۲۰ شکایتی علیه ایالت میشیگان تنظیم کرد و خواستار توقف شمارش آرای پستی در این ایالت شد. کمپین ترامپ در مورد این شکایت به واشنگتن پست گفت: «ما از دادگاه میشیگان خواستیم تا زمانی که بازرس انتخاباتی در تمامی مراکز شمارش آرای پستی در ایالت میشگان ارسال نشده است، شمارش آرا متوقف شود. از طرف دیگر  باید آرای پستی که قبل از حضور بازرس در این مراکز، شمارش شده است دوباره با حضور بازرس شمرده شود.»

در این شکایت ادعا شده است که فرماندار این ایالت که یکی از حامیان حزب دموکرات است در این تقلب شریک بوده است. اما فرماندار این ایالت ادعا را رسما رد کرد و آن را بی پایه و اساس دانست و تاکید کرد روند شمارش آرا در این ایالت کارآمد، شفاف و کاملا طبق اصول دموکراتیک است.» وی ادامه داد: «هر کسی که ادعایی در مورد تقلب در مورد شمارش آرا در ایالت میشیگان دارد، به دلیل نتیجه حاصل شده از این شمارش دقیق آرا در میشیگان ناراحت است.»

جورجیا
سومین ایالتی که کمپین ترامپ علیه آن شکایت کرده است، ایالت جورجیا است که بر مبنای اطلاعاتی که تا کنون وجود دارد دونالد ترامپ با فاصله بسیار کمی از جو بایدن، در این ایالت پیشگام است. روز چهارشنبه کمپین ترامپ علیه این ایالت هم به به دادگاه ایالتی شکایت کرد و ادعا کرد آرای پستی که دیرهنگام به این ایالت ارسال می شود با آرایی که قبل از روز انتخابات ارسال شده است کنارهم قرار می گیرد و شمارش می شود. کمپین ترامپ از دادگاه ایالتی خواسته است که با حکمی قانونی دستور شمارش آرا بر مبنای زمان رسیدن آرا به  محل کمیته انتخاباتی را صادر کند و آرایی که بعد از روز انتخابات به کمیته شمارش آرا رسیده است، شمارش نشود.

تلاش ترامپ برای عدم شمارش آرای پستی که روز بعد از روز پایانی انتخابات به مراکز شمارش آرا ارسال شده است، تلاشی است که در تمامی دادگاه های ایالتی رد شده است  هنوز هیچ دادگاهی و هیچ حکمی برای توقف شمارش آرا  صادر نشده است. از طرف دیگر تمامی شکایت ها به دادگاه های ایالتی ارسال شده و تا کنون هیچ شکایتی به دیوان عالی ارجاع نشده است.

کد خبر: ۵۲٬۰۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha