۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳
سیاست‌های دولت در حوزه تامین مسکن مطلوب نیست
نماینده مردم تهران در مجلس:

سیاست‌های دولت در حوزه تامین مسکن مطلوب نیست

رضاخواه، عضو مجمع نمایندگان تهران در مجلس، افزایش قیمت مسکن و کنترل نشدن سوداگری در فضای اقتصادی کشور را از عوامل مهاجرت افراد به حاشیه پایتخت دانست و از گسترش حاشیه‌نشینی در پی وضعیت ایجاد شده در بازار مسکن تهران ابراز نگرانی کرد.

به گزارش بازار، مجتبی رضاخواه نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، در مورد هشدار مدیران شهری پایتخت مبنی بر اینکه مشکلات اقتصادی باعث حذف افراد کم درآمد از عرصه این شهر و تبدیل تهران به شهری پولدارنشین می‌شود، گفت: آمارها نشان می‌دهند که اقشار کم‌درآمد و حتی قشر متوسط در چهار سال گذشته به حاشیه‌های شهر و مناطقی مهاجرت کرده‌اند که هزینه تامین مسکن در آن‌ها کمتر است و این موضوع باعث شده تا قیمت مسکن در حاشیه‌های تهران هم به دلیل هجوم این افراد افزایش پیدا کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس ادامه داد: البته افرادی هم که در گذشته در حاشیه‌های شهر تهران زندگی می‌کردند به دلیل افزایش قیمت مسکن در این مناطق به اسلامشهر، پردیس و بهارستان مهاجرت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: متاسفانه در تهران افرادی که خانه ندارند به مناطقی مهاجرت می‌کنند که قیمت مسکن پایین‌تر است و این معضل ناشی از آن است که مسکن به طور متناسب با نیاز جامعه تهیه نشده و وقتی نیاز به مسکن در کشور تامین نشود یا حتی ساخته شود، اما وارد بازار نشود، باعث می‌شود که قیمت خانه به شدت افزایش پیدا کند.

رضاخواه اظهار کرد: سیاست‌های دولت در حوزه تامین مسکن در ۷ سال گذشته به شدت نامطلوب بوده است و حتی چنانچه از الان هم برای رفع این مشکل اقدام کنیم، تامین نیاز این بخش امری زمان‌بر است.

وی خاطرنشان کرد: عدم کنترل سوداگری در فضای اقتصادی کشور نیز از دیگر عوامل مهاجرت افراد ساکن تهران به حاشیه‌هاست، چرا که سود آن‌ها در افزایش قیمت‌هاست، بنابراین برای تداوم این معضل تلاش و برنامه‌ریزی می‌کنند.

مصوبه مجلس برای اخذ مالیات از خانه‌های خالی به کاهش هزینه مسکن در پایتخت منتهی می‌شود
این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: مصوبه جدید مجلس برای اخذ مالیات از خانه‌های خالی تنها عاملی است که اجرای آن می‌تواند به کاهش هزینه‌های تامین مسکن در پایتخت منتهی شود، اما هنوز به تایید شورای نگهبان نرسیده است.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران به عنوان راهکاری برای ممانعت از مهاجرت تهرانی‌ها به حاشیه‌های شهر، گفت: ما نباید بگذاریم سوداگران از فضای ایجاد شده در حوزه اقتصادی سوءاستفاده کنند، در عین حال باید به شرایط کنونی به طور ویژه نگاه کنیم، چرا که نقل مکان افراد از مرکز شهر کم کم به سمت حاشیه شهر تهران امری نگران‌کننده است.

کد خبر: ۵۲٬۰۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha