۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
استان سمنان ظرفیت تولید گیاه کینوا در وسعت زیاد را دارد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان:

استان سمنان ظرفیت تولید گیاه کینوا در وسعت زیاد را دارد

سمنان- رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان با اشاره به شرایط اقلیمی این استان گفت: سمنان ظرفیت تولید گیاه کینوا در وسعت زیاد را دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، سید حسن میرعماد بعدازظهر پنجشنبه در نشست کشاورزی دانش‌بنیان استان سمنان به میزبانی جهاد کشاورزی سمنان ضمن بیان اینکه شرایط اقلیمی و آب و هوایی این استان بستر مناسبی را برای کشت گیاه کینوا در وسعت زیاد را فراهم می‌کند، اظهار داشت: این استان ظرفیت کافی برای تولید گیاه کینوا و تأمین نیاز کشور را دارد.

وی با تأکید بر اینکه این گیاه ازنظر خواص و ارزش به‌عنوان «خاویار گیاهی» شناخته‌شده است، تصریح کرد: کینوا محصولی کم آب‌بر و دارای پروتئین بالاست و می‌تواند جایگزین کشت برنج باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه تولید انبوه این گیاه در سمنان پیگیری می‌شود، افزود: بازار فروش این محصول دغدغه اصلی کشاورزان است که باید نسبت به رفع این دغدغه اقدام شود.

میرعماد بابیان اینکه برای نگهداری این گیاه به انبارهای خاص احتیاج داریم، تأکید کرد: کشاورزان برای کشت این محصول در صورت تأمین بازار فروش رغبت دارند و اقدامات حمایتی برای سرمایه‌گذاری اولیه در این راستا از سوی جهاد کشاورزی در دستور کار است.

وی با اشاره به‌ضرورت معرفی شرکت‌های معتبر برای خرید محصول کینوا به کشاورزان بیان کرد: ایجاد رقابت در حوزه تولید به رونق این بخش کمک بسزایی می‌کند.

کد خبر: ۵۲٬۰۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha