۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
افتتاح پروژه های عظیم نشانه امید مردم به موفقیت در جنگ اقتصادی است
رئیس جمهور:

افتتاح پروژه های عظیم نشانه امید مردم به موفقیت در جنگ اقتصادی است

کرمان – رئیس جمهور کشورمان از اجرای طرح های بزرگ و تحول آفرین تا پایان امسال در کشور خبر داد و گفت: افتتاح پروژه ها نشانه امید مردم به موفقیت در جنگ اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار بازار، حجت الاسلام حسن روحانی صبح پنجشنبه در مراسم افتتاح فاز اول شیرین سازی و انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکز ایران که از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد، با اشاره به اینکه امروز یکی از طرح‌های عظیم و به زغم عده ای، باورنکردنی افتتاح شده است، اظهار داشت: باید نام این خط انتقال آب را خط انتقال امید بگذاریم زیرا فقط آب به فلات مرکزی ایران منتقل نمی کند بلکه برای همه کشاورزان، مردم و صنعتگران، آب پایدار به ارمغان می آورد و روح امید را در آنها می دمد.

وی با اشاره به اینکه تا پایان امسال و اوایل سال آینده پروژه‌های بسیار مهم دیگر از جمله احیای دریاچه ارومیه را افتتاح خواهیم کرد، افزود: به کوری چشم آنهایی که فکر می کردند با تحریم می توانند ملت ایران یا طرح های توسعه ای آنها را متوقف کنند، به پیش خواهیم رفت.

روحانی عنوان کرد: با وجود تحریم و فشار و با وجود اینکه یک دولت تروریست در آمریکا روی کار بود، توانسته ایم کارهای بزرگی انجام دهیم و امروز سی و یکمین هفته ای است که پای برنامه افتتاح می نشینیم.

رئیس جمهور بیان کرد: این طرح ها، حاصل تلاش مهندسان، پیمانکاران و کارگرانی است که تلاش خود را برای اجرای این پروژه به کار گرفتند و با استفاده از توان داخلی، رویدادی بزرگ را رقم زدند.

وی عنوان کرد: این طرح بیش از ۸۰۰ کیلومتر طول دارد و صنایع ما را متحول می کند و سبب می شود چاه های فراوان آب که تاکنون آب را برای صنایع تامین می کردند، بسته شود بنابراین این طرح علاوه بر اینکه به صنعت تحول و به مردم امید می دهد، محیط زیست را هم حفظ می کند.

روحانی ادامه داد: همچنین برداشت آب در چند کیلومتری دریا و بازگشت پساب در منطقه ای است که برای آبزیان مضر نباشد بنابراین این طرح در چارچوب اصول محیط زیستی اجرا می شود و یک کار عظیم را برای مردم و حیات محیط زیست مردم انجام شده است.

وی عنوان کرد: ما در سال ۹۲  تنها ۱۸ آب شیرن کن داشتیم اما اکنون به ۷۲ مورد رسیده، نشان از یک تحول بزرگ در این هفت سال دارد و در ۹ ماه باقی مانده از عمر دولت، مثل روز اول تلاش می کنیم و هیچ تردیدی برای موفقیت دولت و ملت برای آبادانی کشور نداریم.

روحانی یادآور شد: در این سه سال، میزان سختی که بر دولت و مردم وارد شد، در تاریخ ایران مشابه نداشته زیرا هم جنگ اقتصادی و هم شرایط سخت کرونایی را داشتیم و در شرایطی که مردم ما نیاز به دارو داشتند، آمریکا بی رحمانه حتی در زمان کرونا تحریم ها و جنگ اقتصادی را تشدید کرد.

وی افزود: آمریکایی ها به هیچ اصولی پایبند نبودند اما مطمئنم که ملت ایران در نهایت پیروز خواهد بود و اینکه نتایج انتخابات آمریکا هرچه باشد، مهم نیست و مهم این است که بی تردید دولت بعدی آمریکا در برابر ملت ایران و در برابر فشار افکار عمومی و صبر و مقاومت این مردم و ملت بزرگ تسلیم خواهد شد.

روحانی تصریح کرد: مردم هم کرونا را تحمل کردند و هم با سختی ها و تحریم ها مقابله کردند و توانستند بایستد، بنابراین می توانیم موفق نهایی باشیم و یکی از دلایل روشن و واضح، افتتاح این پروژه هاست زیرا این پروژه ها نشان می دهد که ملت ما در برابر این فشارها کمر خم نمی کند و دشمنان خود را وادار می کند که قانون و مقررات و پیمان را اجرا کنند.

کد خبر: ۵۱٬۹۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha